نمایش موقعیت مکانی مددجویان، روی رایانه پرستاران پاسخگوی تلفنی اورژانس ۱۱۵
به گزارش خبرگزاری آنا؛ مهدی بهمنآبادی در این زمینه گفت: سامانه مکانیابی تماس گیرندگان به ما کمک میکند تا موقعیت مکانی تماسگیرنده را رهگیری و مکان تقریبی او را پیدا کنیم.
بهمن آبادی تصریح کرد: مکان تماس گیرندگان خطوط ثابت تلفنی با کمک اطلاعات موجود در سامانه مخابرات توسط واحد ارتباطات اورژانس مشخص میشود.
وی با اشاره به تفاوت شعاع مکانیابی تماس گیرندگان با تلفن همراه در محیطهای مختلف افزود: در داخل شهر، شعاع ۳۰۰ متری برای مکانیابی مشخص میشود، اما در جادهها به علت فاصلههای زیاد، شعاع یک کیلومتری مدنظر قرار میگیرد.
رئیس اداره فاوا اورژانس کشور همچنین به نیاز روشن بودن GPS گوشی تماسگیرنده اشاره کرد و گفت: برای افزایش دقت مکانیابی، لازم است GPS تلفن همراه فرد در حین تماس فعال باشد.
وی تأکید کرد: ممکن است در ابتدای کار در برخی موارد دقت مکانیابی پایین باشد و شناسایی مکان تماسها با خطا مواجه شود. اما اورژانس کشور در تلاش است تا این سیستم بهینهسازی شود و میزان خطاها کاهش یابد.
وی با بیان این که در کشور هزاران فرستنده-گیرنده (BTS) داریم، افزود: برای بهبود دقت مکانیابی، باید تعداد BTSها افزایش یابد که این موضوع بر عهده اپراتورهای تلفن همراه میباشد و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است
رئیس اداره فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور ، با اشاره به نقش ارزشمند این سامانه در تسریع و تسهیل دسترسی به مددجویان افزود، یکی از مشکلات اساسی و زمانبر همکاران واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵، ثبت نشانی تماس گیرندگان بود که موجب اتلاف وقت در لحظات حیاتی فرایند کمک رسانی می شد، اما بهره گیری از این سامانه، زمان تلف شده را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد.
بهمنآبادی همچنین به تأثیر این سامانه در کاهش مزاحمتهای تلفنی اشاره کرد و گفت: مشخص بودن موقعیت مکانی و نشانی تماس گیرندگان، نقشی مهم و بازدارنده در کاهش مزاحمتهای تلفنی اورژانس ۱۱۵ ایفا خواهد کرد.
وی در پایان افزود: در حال حاضر این سامانه در استان تهران فعال است و انشاالله طی ده روز آینده در تمامی مراکز در سراسر کشور راهاندازی خواهد شد.
انتهای پیام/