دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 15:05

مکان‌یابی دفع پسماندهای ویژه و خطرناک در عسلویه انجام شد

جلسه مکان یابی دفع پسماندهای ویژه و خطرناک عسلویه با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی، مدیر کل دفتر آب و خاک و مدیر کل دفتر هوای سازمان حفاظت محیط و بازدید از نقاط پیشنهادی مشاور و تشکیل کمیته راهبردی منطقه با حضور مسولین ارشد hse وزارت نفت در عسلویه تشکیل و به بررسی مکان پیشنهادی مشاور پرداخته شد.
کد خبر : 93468

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، در ابتدای جلسه گزارش مکان یابی به‌عنوان بخشی از گزارش ارزیابی زیست محیطی ارایه شد و جلاوندی، مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی گفت: پس از ارایه گزارش ارزیابی زیست محیطی به فوریت نسبت به بررسی گزارش اقدام خواهیم کرد.


سپس سروش، مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست به ارایه توضیحاتی در خصوص مکان یابی‌های پیشنهادی جهت بازیافت و لتدفیل پرداخت . بعد از آن جعفر‌زاده، رییس محیط زیست وزارت نفت به بررسی موارد حقوق و سرمایه گذاری سایت انتخاب شده پرداخت.


دلشب، مدیر کل حفاظت محیط زبست استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: بر اساس نشست این کمیته راهبردی در سال 94 و اتخاذ تصمیم مبنی بر انتخاب مکان دفع و دفن و مدیریت پسماند‌های ویژه در منطقه ویژه که دسترسی سایت‌های 2 و 1 به آن قابل قبول باشد‌، مشاور ذیصلاح انتخاب و در نهایت به انتخاب چندین سایت و در نهایت با استفاده از پهنه بندی منتخب در محیط gis و در نهایت به سه پهنه رسیده که با بازدید از محل و بررسی گزینه‌های نهایی در نهایت از پهنه‌هابه سایت نهایی رسیدیم.


دلشب افزود: بر اساس نتایج مکان یابی‌،مشاور می‌بایست علاوه بر مطالعات مکان یابی‌،گزارش ارزیابی زیست محیط آن نیز تهیه و حداکثر ظرف مدت یک ماه ارایه تا سازمان حفاظت محیط به بررسی و تایید مکان نهایی بپردازد.


وی ابرازامیدواری کرد که با این مطالعات یکی از مهمترین مسایل محیط زیستی منطقه که در دهه‌های گذشته بر زمین مانده بود به سرانجام برسد و مشکلات مربوط به مدیریت پسماندهای ویژه از جمله نگهداری،انبارش،حمل و نقل،بازیافت،و امحاء پسماندهای مذکور حل خواهد شد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به ابلاغ برنامه‌های زیست محیطی منطقه عسلویه از طرف وزیر نفت به مدیر عامل منطقه ویژه که در آن کلیه مشکلات زیست محیطی ،بهداشتی،،مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیز دیده شده است، مقرر شد تشکیل جلسات و پیگیری‌های کمیته راهبردی منطقه عسلویه جهت حل مشکلات خصوصا آلودگی‌ها تشکیل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته