دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 14:23

نمایندگان معترض به ترکیب کمیسیون‌ها، نماینده مبارکه را تشویق کردند/ مطهری: یک مرحله باقی است، به اعتراضات رسیدگی می‌شود

پس از اینکه نماینده مردم مبارکه درباره نحوه رأی‌گیری برای عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی در جلسه علنی مجلس اعتراض کرد، بقیه همکارانش با کف زدن از او حمایت کردند.
کد خبر : 93459

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در جلسه علنی امروز ـ دوشنبه ـ مجلس در تذکر شفاهی اظهار کرد: ما به قرآن قسم خوردیم که طبق آیین‌نامه عمل کنیم. می‌خواهم ببینم تخصص، تجربه و سابقه برای عضویت در کمیسیون‌ها کجا مورد توجه قرار گرفته است و طبق چه شاخصی به افراد رأی داده شده است؟


وی افزود: مگر می‌شود ملاک افراد برای رأی، نظر یک رئیس شعبه باشد؟ چه اتفاقی افتاده که دکترای نفت مجلس دهم از حضور در کمیسیون انرژی جا مانده است و من نیز با دو فوق‌ لیسانس در حوزه صنایع و با تخصصی که دارم از کمیسیون صنایع جا مانده‌ام.


نماینده مردم مبارکه تأکید کرد: طبق تبصره 1 ماده 41 آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان حق شرکت در جلسه تعیین کمیسیون‌ها برای دفاع از پیشنهادات خود دارند، اما رأی‌گیری باید بدون حضور آنها صورت گیرد. به ما اجازه دفاع ندادند و گفتند که شما حتما رأی می‌آورید، ولی این‌گونه نشد. اعمال نظر شخصی صورت گرفته است.


پس از پایان اظهارات زهرا سعیدی، تعدادی از نمایندگان در حمایت از او کف زدند.


علی مطهری که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ تذکر سعیدی گفت: آیین‌نامه مجلس شفاف است و طبق روال اجرا شده است، ممکن است از رأی رؤسای شعب و نائب رئیس راضی نباشید.


وی افزود: اینکه برخی از افراد در زمان رأی‌گیری در جلسه حضور داشته‌اند، خلاف آیین‌نامه است و حرف شما درست است و باید رسیدگی شود، نظر هیأت‌ رئیسه هم همین است.


نائب رئیس دوم مجلس ادامه داد: در صورت کلی نمی‌توانیم بگوییم که در مورد عضویت افراد در کمیسیون‌ها خلاف آیین‌نامه عمل شده است. ممکن است کم‌لطفی‌هایی شده باشد. همیشه در همه مجالس ما با این مشکل مواجه هستیم، حتما آیین‌نامه نیاز به اصلاح دارد.


مطهری تأکید کرد: هنوز یک مرحله دیگر باقی‌ مانده است و جلسه رؤسای شعب با کل هیأت‌ رئیسه برگزار نشده است. این جلسه نیز برگزار خواهد شد و به اعتراضات رسیدگی می‌شود، فعلا فقط می‌توانیم بگوییم که آیین‌نامه اجرا شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته