دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مرندی در نامه‌ای به ظفرقندی مطرح کرد؛

ضرورت اجرای برنامه تکامل کودکان در سال‌های اول زندگی

ضرورت اجرای برنامه تکامل کودکان در سال‌های اول زندگی
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه‌ای به وزیر بهداشت، بر ارتقاء سواد سلامت جامعه است تاکید کرد.
کد خبر : 934561

به گزارش خبرگزاری آنا، سیدعلیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه‌ای به محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه رسالت فرهنگستان مشاوره و ارتقا سواد سلامت جامعه است، تاکید کرد: ما معتقدیم برای داشتن استعداد‌های درخشان، نخبه و نابغه باید برنامه جامع توجه به تکامل کودکان در سال‌های اولیه زندگی را در کشور پیاده سازی کرد.

وی در بخشی از این نامه به تجربیات موفق کشور‌های دیگر اشاره کرد و افزود: بنده چندین سال به عنوان عضو کمیسیون عوامل اجتماعی سلامت مربوط به سازمان جهانی بهداشت به همراه سایر اعضا کمیسیون، از کشور‌هایی که برنامه‌های مدون سازمان جهانی بهداشت را دنبال کرده بودند بازدید کردیم و شاهد موفقیت‌های آنها در این برنامه بودیم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در ادامه این نامه با اشاره به پیگیری‌هایی که تا کنون صورت گرفته، خواهان روزآمد کردن و اجرایی کردن برنامه بومی لازم در این زمینه با تاکید بر فرهنگ اسلامی کشورمان شده است.

وی همچنین همکاری و برگزاری جلسات کارشناسی بین وزارت بهداشت، فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داده و عنوان داشته است؛ با همکاری این سه مجموعه می‌توان اقدامات مؤثری را انجام داد.

خاطر نشان می‌شود؛ برنامه تکامل سال‌های اول زندگی از انعقاد نطفه در داخل رحم تا پایان ۸ سالگی را شامل می‌شود و در آمریکا حدود ۷۰ سال است که این برنامه اجرا شده است و در سایر کشور‌های صنعتی و برخی کشور‌های در حال توسعه نظیر اندونزی، هند و…، چندین دهه است که این برنامه به اجرا در آمده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب