دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1403 - 13:38
دهقانی اشکذری مطرح کرد؛

طرح «کارآموزی پویشی» دانشگاه آزاد؛ سکوی پرتاب دانشجویان به دنیای مهارت

طرح «کارآموزی پویشی» دانشگاه آزاد؛ سکوی پرتاب دانشجویان به دنیای مهارت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: دانشجویان با اجرای طرح «کارآموزی پویشی» این فرصت دارند تا تجربیات ارزشمندی در شرکت‌های معتبر کسب کرده و به بازار کار وارد شوند.
کد خبر : 934515

به گزارش خبرنگار آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشست «تبیین طرح کارآموزی پویشی» اظهار کرد: در این طرح دانشجویان یک واحد کارآموزی پویشی اخذ کرده و در شرکت و کارگاه مورد تأیید دانشگاه به کسب مهارت می‌پردازند.

وی افزود: طرح مهارت‌یار سه سال قبل در دانشگاه آزاد اسلامی یزد آغاز شد و دانشجویان نخستین دوره بورسیه رشته‌های کاردانی و کارشناسی واحد‌های خود را در صنعت گذراندند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، تفاوت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دولتی را در توانایی و تخصص آنان دانست و ادامه داد: انجام چنین طرح‌های مهارتی سبب شده، دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان ماهر و حل‌کننده مسئله به جامعه تحویل دهد.

دهقانی اشکذری به فراگیری دوره‌هایی مانند فن بیان، فن ارتباط، آداب معاشرت، رزومه نویسی، پرزنت کردن و مدیریت زمان سفارش کرد و گفت: دانشجویان نباید تنها به مدرک دانشگاهی اکتفا کنند.

کارآفرین برتر استان یزد به تبیین طرح کارآموزی پویشی پرداخت و متذکر شد: هدف از برگزاری این طرح در مرحله نخست این است که دانشجو بتواند با محیط کار آشنا شود، ازسویی قدرت تیم‌سازی و کار شبکه‌ای را داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد داشتن تبیین کرد: رزومه کاری با حضور در محل کار و بازدید انجام می‌شود و در نهایت دانشجو در محیط واقعی کار قرار گرفته و بعضی اوقات می‌تواند دارای حقوق و مزایا باشد.

دهقانی اشکذری، نکته پایانی را در بهبود عملکرد و مؤثر شدن برشمرد و تأکید کرد: نیت خوب و خیر داشتن در کار‌ها نخستین قدم است، با چنین نیتی، کار‌ها سرانجام رسیده و یاری خداوند را دربرخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب