دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رسالت سما آگاهی دادن به دانش‌آموزان در مقوله پدافند غیرعامل است

رسالت سما آگاهی دادن به دانش‌آموزان در مقوله پدافند غیرعامل است
معاون امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: یکی از برنامه‌های معاونت سما آگاهی دادن به مردم و جلب توجه خانواده‌ها به مقولات گسترده و وسیع پدافند غیرعامل است.
کد خبر : 934500

به گزارش خبرنگار آنا، دوره آشنایی با اصول و مبانی پدافند غیر‌عامل با حضور میثم مرادیان مدیرکل سازمان پدافند غیرعامل استان سیستان و بلوچستان و محمدرضا نورا معاون امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات شهید آیت‌الله مطهری زاهدان برگزار شد.

معاون امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار کرد: در پدافند غیرعامل تمام سازمان‌ها، نیروها، مدارس و حتی دانش‌آموزان می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند و یکی از برنامه‌های معاونت سما آگاهی دادن به مردم و جلب توجه خانواده‌ها به مقولات گسترده و وسیع پدافند غیرعامل است.

رسالت سما آگاهی دادن به دانش‌آموزان در مقوله پدافند غیرعامل است

نورا متذکر شد: در این زمینه مدیران مدارس سمای استان سیستان و بلوچستان، باید برای آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن از اصول اولیه پدافند غیرعامل به خانواده‌ها و دانش‌آموزان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مانور‌ها آنان را در مقابل حوادث پیش‌بینی نشده آماده کنند.

وی متذکر شد: اگرچه فرهنگ‌سازی این امر نیازمند تلاش بسیار و همکاری تمام دستگاه‌هاست، اما آموزش و پرورش و دانش‌آموزان نقش اساسی در فرهنگ‌سازی آن دارند.

معاون امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: امیدواریم با استمرار این دوره‌ها و آموزش‌ها گام‌های مؤثری در کشور برداشته شود.

در این دوره مباحثی مانند تعریف، اقدامات اساسی و اهداف پدافند غیرعامل و سیستم‌های ارتباطی در پدافند غیرعامل و ... مطرح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب