دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1403 - 07:52

تلاش برای ترور هاشم صفی‌الدین؛ جنگنده‌های اسرائیل ضاحیه جنوبی را بمباران کردند

تلاش برای ترور هاشم صفی‌الدین؛ جنگنده‌های اسرائیل ضاحیه جنوبی را بمباران کردند
منطقه ضاحیه در جنوب بیروت بامداد امروز شاهد جولان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حملاتی بود که هدف از آنها بمباران نشست رهبران ارشد حزب‌الله و ترور رئیس شورای اجرایی این جنبش عنوان می‌شود.
کد خبر : 934484

به گزارش خبرگزاری آنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه حومه فرودگاه بین المللی بیروت را بمباران کردند.

آنگونه که از روایت «رویترز» برمی‌آید، خبرنگاران حاضر در بیروت گزارش کرده‌اند که این حملات، بزرگتر و قوی‌تر از حملاتی بود که هفته گذشته «سیدحسن نصرالله» رهبر فقید حزب‌الله را هدف قرار داد.
 

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به نقل از سه مقام اسرائیلی مدعی شد که رژیم صهیونیستی در حمله به حومه جنوبی بیروت، نشست رهبران ارشد حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

این روزنامه آمریکایی به هویت مقام‌های اسرائیلی اشاره‌ای نکرد، اما ادعا کرد که در این نشست «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله حضور داشت.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی هم ادعا کرد که هدف از بمباران شدید حومه جنوبی بیروت، ترور سید هاشم صفی‌الدین بوده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» نیز ادعای مشابهی را مطرح کرد.

این شبکه با اشاره به اینکه صفی‌الدین یکی از جانشینان احتمالی سیدحسن نصرالله است، افزود: هنوز مشخص نیست که آیا وی در این حمله کشته شده است یا خیر.

رسانه‌ها اعلام کردند که این حملات به تعدادی از ساختمان‌های مسکونی در حومه جنوبی بیروت که هدف اصلی بمباران شبانه اسرائیل در پایتخت لبنان بوده است، منجر به تخریب کامل آنها شده است.

هم‌زمان وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در حملات روز پنجشنبه اسرائیل به لبنان ۳۷ نفر به شهادت رسیده و ۱۵۱ نفر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صد‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب