دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1403 - 08:28
معاون بانوان ورزش و جوانان استان خوزستان در گفت وگو با آنا:

منتظر ابلاغیه جدید وزارت ورزش برای طرح بانو توانا هستیم/ امکانات ورزشی شرکت ها در اختیار عموم نیست

منتظر ابلاغیه جدید وزارت ورزش برای طرح بانو توانا هستیم  امکانات ورزشی شرکت ها در اختیار عموم نیست
معاون بانوان ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: شرکت های استان امکانات ورزشی بسیار خوبی دارند که متأسفانه برای عموم آزاد نیستند و تنها مورد استفاده کارمندان است.
کد خبر : 934459

سکینه ناصری مقدم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص اجرای طرح های ملی بانو توانا و پایش سلامت در استان خوزستان اظهار کرد: این طرح طبق ابلاغ وزارت ورزش و با همان دستورالعمل انجام شد که طی آن حدود 60 خانم در دو شهر شوشتر و اهواز از آن استقبال کردند. بانوان بالای 60 سال در یک دوره 16 جلسه ای شرکت کردند و در حال حاضر منتظر هستیم وزارت ورزش ابلاغیه جدید را صادر کند تا طبق آن این طرح را به شکل گسترده تر و در سطح تمام استخرهای استان اجرا کنیم. هفته گذشته میزبان معاون وزیر بودیم و قرار شد که با اعلام ابلاغیه جدید طرح را فعال کنیم.

وی درباره طرح ملی پایش سلامت و تندرستی گفت: این طرح را در سال گذشته باتوجه به سه ابلاغیه وزارت، برای بانوان شاغل ادارات ورزش و جوانان انجام دادیم. در سال جاری نیز برای بانوان شاغل کل استان برنامه ریزی کردیم و ان شالله بعد از برگزاری دوره ارزیابان برای کل بانوان استان این طرح را اجرا می کنیم. طرح ورزش و مردم را نیز در سطح استان برگزار کردیم تا همگی مخصوصا بانوان بتوانند ورزش کنند و فعالیت بدنی داشته باشند.

معاون بانوان ورزش و جوانان استان خوزستان درباره زیرساخت های مورد نیاز این استان تأکید کرد: در استان خوزستان با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی امکان برگزاری دوره های ورزشی و فعالیت بدنی برای بانوان در فضای آزاد وجود ندارد. با رایزنی های بسیاری که انجام دادیم توانستیم 3 پارک بانوان شهرستان اهواز و 12 پارک کل استان که زیر نظر شهرداری نیز هستند را فعال کنیم تا بانوان بتوانند از این پارک ها استقاده کنند. قطعا به زیرساخت های بیشتری نیاز داریم. شرایط جوی استان ایجاب می کند تا خوزستان سالن هایی با تجهیزات مناسب سرمایشی و امکانات مناسبی داشته باشد. 12 شهرستان ما سالن هایی را به صورت رایگان در اختیار بانوان گذاشتند. بیشتر شرکت های استان خوزستان امکانات ورزشی بسیار خوبی دارند که در اختیار عموم نیستند و فقط برای افراد همان سازمان هستند. نیاز داریم تا این مکان ها برای دسترسی عموم آزاد شود. در تلاش برای آزاد سازی این اماکن برای عموم افراد هستیم تا ان شالله همگی بتوانند استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب