دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1403 - 15:42

واشنگتن‌پست: اسرائیل دنبال پاسخ گسترده به ایران نیست

واشنگتن‌پست: اسرائیل دنبال پاسخ گسترده به ایران نیست
روزنامه واشنگتن‌پست دو روز بعد از عملیات وعده صادق ۲ گزارش داده رژیم صهیونیستی دنبال پاسخ گسترده به ایران نیست.
کد خبر : 934453

به گزارش خبرگزاری آنا، در شرایطی که گزارش‌ها از موفقیت‌آمیز بودن عملیات وعده صادق ۲ حکایت دارند یک روزنامه آمریکایی امروز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داده رژیم صهیونیستی به دنبال «پاسخ گسترده» به ایران نیست.

روزنامه واشنگتن‌پست در این گزارش به نقل از منابع آگاه مدعی شده کاخ سفید در حال تلاش برای محدود کردن پاسخ احتمالی اسرائیل به عملیات موشکی ایران موسوم به «عملیات وعده صادق ۲» است.

چند مقام ارشد دولت «جو بایدن» که به شرط عدم افشای نام با این روزنامه گفت‌وگو می‌کردند مدعی شده‌اند مقام‌های اسرائیلی در محافل خصوصی به کاخ سفید گفته‌اند نیازی برای زدن ضربات فوری و گسترده به ایران احساس نمی‌کنند.

طبق ادعای واشنگتن‌پست، با وجود این، برخی از مقام‌ها در ایالات متحده و اروپا نگرانند که اسرائیل ممکن است قصد حمله به مراکز اقتصادی ایران را داشته باشد. آنها چنین اقدامی را «یک واکنش تنش‌آمیز و خطرناک» توصیف کرده‌اند.

یک مقام ارشد اروپایی گفت جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها پیش اعلام کرده که هر گونه اقدام علیه صنعت نفت و گاز این کشور «خط قرمز» خواهد بود. به گفته این مقام، انجام چنین اقدامی از سوی اسرائیل احتمالا حملات متقابل ایران به منافع انرژی غرب را به همراه خواهد داشت و ممکن است به ایجاد اخلال در اقتصاد جهان در فاصله یک ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منجر شود.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند دارند اسرائیل را به پاسخدهی «به گونه‌ای سنجیده» ترغیب می‌کنند؛ اما متحدان آمریکا در اروپا نگرانند که واشنگتن به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل فشار کافی وارد نمی‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب