دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بودجه دارو واقعی شود/ حضور استارتاپ‌های دانشجویی داروسازی در نمایشگاه ایران‌فارما

بودجه دارو واقعی شود  حضور استارتاپ‌های دانشجویی داروسازی در نمایشگاه ایران‌فارما
رئیس‌ هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی بر لزوم واقعی شدن بودجه دارو تاکید کرد.
کد خبر : 934427

به گزارش خبرنگار سلامت آنا، محمد عبده‌زاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در نشست خبری، نمایشگاه ایران‌فارما که صبح امروز ۱۲ مهرماه در محل برپایی این نمایشگاه برگزار شد، با اشاره به استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی حوزه دارو اظهار کرد: همه اعضای زنجیره تامین، دانشجویان داروسازی، اساتید دانشگاه و تولیدکنندگان دارو حضور چشم‌گیری دارند.

وی در خصوص تعداد شرکت‌های دارویی حاضر در نهمین نمایشگاه ایران فار گفت: در این دوره از نمایشگاه  ۳۲۳ شرکت خارجی نیز حاضر هستند‌.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ادامه داد: علاوه بر حضور وزیر بهداشت و مدیران این وزارت‌خانه، مدیران وزارت صمت و  معاونت علمی ریاست‌جمهوری نیز در این نمایشگاه حضور داشته و از غرفه‌های تولیدکنندگان و شرکت‌های دارویی بازدید کردند.

عبده‌زاده با بیان اینکه نمایشگاه امساب با هدف همگرایی و هم‌افزایی فعالان صنعت دارو و افزایش صادرات و دسترسی مناسب‌تر مردم طراحی شده‌ است.

او با بیان اینکه نیاز است که بودجه سال آینده دارو به صورت واقعی دیده شود، گفت: بودجه باید به صورت ماهیانه مورد توجه قرار گیرد. قیمت‌گذاری دارو یک چالش است که باید با توجه به نرخ تورم و با در نظر گرفتن تعرفه‌ها با همکاری شرکت‌های بیمه انجام شود.

عباس کبریایی زاده، رئیس فدراسیون اقتصاد سلامت،  با بیان اینکه رسانه مهمترین حامی توسعه و پیشرفت هر کشوری است.

وی افزود: یکی از اتفاقاتی خوب ایران فارمای نهم   حضور دانشجویان و استارتاپ‌های دانشجویی است. حضور دانشجویان داروسازی فرصت‌های زیادی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: یکی از نشست‌هایی که امروز برگزار شد با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجو داروسازی از سرار کشور بود که در خصوص آینده شغلی آنها و فرصت‌های پیش‌رویشان صحبت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب