دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

روایتی از روابط پیچیده انسان با خودش /از جذابیت‌ها تا چالش‌های اجرای یک نمایش زنانه

روایتی از روابط پیچیده انسان با خودش  از جذابیت‌ها تا چالش‌های اجرای یک نمایش زنانه
آرزو خانی کارگردان نمایش «لباسی برای مهمانی» گفت: رابطه‌ای که انسان‌ها با خودشان دارند، جزو پیچیده ترین روابط بشری است چون به هیچ عنوان نمی‌توان از آن فرار کرد و در عین حال ابتدا باید این رابطه را درست کرد تا سایر روابط ترمیم شود.
کد خبر : 934410

به گزارش خبرنگار آنا، نمایش «لباسی برای مهمانی» به نویسندگی محمد رحمانیان، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آرزو خانی به دراماتورژی مهدی قربانی و با بازی زهره محمودی، یاسمن گرگانی از ۲۷ شهریور تا ۱۲ مهر، ساعت ۱۹ در سالن کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر در حال اجرا است. نمایشنامه «لباسی برای میهمانی» داستان دختری است که برای آماده شدن برای حضور در یک میهمانی دچار چالش‌های ذهنی و کشمکش‌های درونی می‌شود...

آرزو خانی خود فارغ‌التحصیل رشته ادبیات است و کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد.

خانی در گفت‌وگو با آنا درباره انتخاب این نمایشنامه برای اجرا گفت: دلیل انتخاب این نمایشنامه قبل از هرچیزی افتخار اجرا کردن متن آقای رحمانیان بود و بعد جذابیت فضای زنانه و چالش‌های آن، که چگونه عوامل بیرونی و اجتماعی باعث چالش‌ها و کشمکش‌های درونی یک زن می‌شود.

وی درباره چالش‌های اجرای این نمایش به عنوان نخستین تجربه کارگردانی، گفت: بهرحال دو پرسوناژ بودن این کار سختی‌های زیادی را به همراه داشت ولی چالش جذابی برای اولین تجربه بود. زمان زیادی را صرف این کار کردیم ولی در فرصت کوتاهی این کار توسط آقای قربانی دراموتورژی شد که جا دارد همینجا از او برای کمک‌های بی دریغش تشکر کنم.

خانی همچنین درباره پیام این نمایش برای مخاطبان گفت: رابطه‌ای که آدم‌ها با خودشان دارند جزو پیچیده‌ترین روابط بشری است هیچ راهی برای فرار از آن نیست، در عین حال هر آدمی باید به یاد داشته باشد که برای نجات پیدا کردن از افکار مسموم ابتدا باید به خودش کمک کند و رابطه با خودش را ترمیم کند.

خانی با بیان اینکه بزرگترین حمایت تئاتر شهر از آنها برای اجرا اعتماد و فرصتی بوده که برای سالن نمایشی در اختیارشان گذاشته، گفت: از همه کسانی ما را دراین مسیر کمک کردند تشکر می‌کنم. این بزرگترین تجربه من بود که هنوز در حال آموختنش هستم و این مسیر گاه هموار و گاه توام با چالش‌های فراوان برای آموختن بود. تمام تلاش ما این بود که بتوانیم به فضای مدنظر دست پیدا کنیم که به لطف خدا و تلاش‌های بی وقفه گروه تا حدود زیادی این امر حاصل شد و دیگر موارد را باید مخاطبان بگویند.

وی در پایان درباره اجرای تجربه دیگر گفت: به این زودی‌ها برنامه اجرا نخواهیم داشت تا یک نمایشنامه خوب انتخاب کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب