دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 13:11
امسال محقق می‌شود؛

افزایش ظرفیت پالایشی ایران به بیش از 1.8 میلیون بشکه در روز

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که براساس پیش‌بینی‌ها با تکمیل طرحهای توسعه‌ای، ظرفیت پالایشی کشور امسال به یک میلیون و ٨٥٠ هزار بشکه در روز می‌رسد.
کد خبر : 93431

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا،‌سعید محجوبی با بیان این مطلب گفت: پیش‌بینی می شود ظرفیت پالایشی کشور امسال به یک میلیون و ٨٥٠ هزار بشکه برسد که این افزایش ظرفیت به تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها از نظر مقدار خوراک و تغییر محصولات براساس برنامه‌ریزی‌ها و تکمیل طرحهای توسعه‌ای در حال اجرا بستگی خواهد داشت.


وی افزود: براساس برآوردهای انجام شده هر پالایشگاه برای اجرای طرحهای توسعه‌ای خود نیازمند بیش از ٢ تا سه میلیارد دلار سرمایه است که در راستای جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی سیاستگذاری و حرکت خواهند کرد.


مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: پیگیری پروژه‌های کیفی‌سازی محصولات بر اساس استانداردهای یورو ٤ نیز در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام می‌شود.


وی با اشاره به اولویتهای امسال شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در زمینه کاهش نفت کوره و مصرف سوخت، گفت: افزایش کیفیت فرآورده‌ها و کاهش نفت‌کوره از اولویتهای پالایشی کشور هست که در بخش انرژی هم تاکید بر کاهش مصرف انرژی در پالایشگاهها داریم.


محجوبی ادامه داد: کاهش مصرف انرژی در پالایشگاهها از ٢ سال گذشته آغاز شد و پالایشگاهها را منظم رصد می‌کنیم و کارگروهی مرکب از نمایندگان پالایشگاهها تشکیل شده است که پس از گزینش و آموزش کار، بازرسی از پالایشگاه‌های را به عهده دارند.


وی، هدف این کارگروه را پیدا کردن فرصت بهبود و کاهش مصرف انرژی در پالایشگاهها اعلام کرد و افزود: با اجرای برنامه (مدیریت و ممیزی انرژی) و بر اساس گزارش این کارگروه، مصرف انرژی در پالایشگاه‌های کشور ارزیابی و فرصتهای بهبود مصرف انرژی به آنها اعلام می‌شود.


مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مصرف انرژی را در پالایشگاههای نفت کشور پنج تا هفت درصد متغیر خواند و گفت: هدف از بررسی وضع مصرف انرژی در پالایشگاهها این است که واحدها به سمت مصرف بهینه انرژی سوق داده شوند.


وی تصریح کرد: بیش از ٢ سال است که ممیزی انرژی در پالایشگاهها آغاز شده است و تا رسیدن به وضع مطلوب ادامه خواهد یافت.


محجوبی اعلام کرد: با توجه به شعار امسال، مدیریت مصرف انرژی و دارایی، راهبردهایی هستند که شرکت ملی پالایش و پخش همسو با اقتصاد مقاومتی به آنها عمل می‌کند.


وی یادآور شد: برنامه‌هایی برای تحقق هرچه بیشتر اقتصاد مقاومتی تعریف و اجرا شده که مدیریت مصرف انرژی و تشکیل گروه ممیزی در این حوزه از آن جمله است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته