دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1403 - 09:15

دفاع از اعتقادات، مهم‌ترین وجه اشتراک نهضت مقاومت و دفاع مقدس

دفاع از اعتقادات، مهم‌ترین وجه اشتراک نهضت مقاومت و دفاع مقدس
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی گفت: دفاع از حریم مقدس اعتقادات، مهم‌ترین وجه اشتراک نهضت مقاومت و دفاع مقدس است.
کد خبر : 934229

به گزارش خبرنگار آنا، حسین صفری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در مراسم بزرگداشت شهادت مجاهد فی سبیل الله، دبیر کل حزب‌الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله و سردار رشید اسلام شهید سیدعباس نیل‌فروشان که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهدافی که برای انسان تعبیر و تعریف شده، این است که انسان تجلی‌بخش اسمای الهی باشد و ازجمله اسمای خداوند می‌توان به ستار، غفار، رحمان، رحیم، نور و شهید اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه شهدا گواه، الگو و عرفای امروز هستند، عنوان کرد: مقام و مرتبه نخستی که عارف و شهید می‌پیماید، درد طلب است. پس از آن عاشق می‌شود، سپس به توحید می‌رسد، در مرتبه بعد مستغنی می‌شود، بعد به حیرت رسیده و در پایان به مقام فنای لله و هیچی می‌رسد که البته این هیچی به معنای پوچی نیست. شهدا همگی عاشق بودند و شهادت پایانِ راه آنان نیست و آغاز است؛ آغازی برای رسیدن به کمالی که شهدا برای دستیابی به آن گام در این راه گذاشتند. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی ادامه داد: آنچه از خودمان به‌عنوان کالبد جسمی مشاهده می‌کنیم در حقیقت جسد ماست و علاوه بر این صورت ظاهری، یک بطن و قسمت محتوایی نیز داریم. شهدا رسیدن به مرتبه قرب و فهم ادراک محتوایی را سعادتی برای خود می‌دانستند و به همین دلیل است که گفته می‌شود شهدا گواه، الگو و مظهر زیبایی هستند. 

صفری با تأکید بر اینکه شهید سیدحسن نصرالله به‌عنوان شهید راه مقاومت، به‌مانند یک شهید، الگو و گواه زندگی کرد، گفت: این شهید تلاش کرد حق، گواه و درستی را به دیگران یادآوری و مردم را به مسیر حق دعوت کند و در نهایت نیز در این راه به شهادت رسید. نهضت مقاومت و دفاع مقدس جمهوری اسلامی با یکدیگر اشتراکاتی دارند، دفاع از حریم مقدس اعتقادات، مهم‌ترین وجه اشتراک نهضت مقاومت و دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه با ریخته شدنِ خون هر شهید، مکتب مقاومت قوی‌تر می‌شود، مطرح کرد: در نهضت مقاومت برخلاف تفکر یهود، مکانیت معنا ندارد و اعتقادات و باور‌ها حائز اهمیت بوده؛ پیروان مکتب نهضت مقاومت، شخص محور نبوده و مکتب محور هستند. برخلاف سایر نگرش‌ها، توجه به شریعت، بر پایه تعقل است و امیدواریم بر اساس همین تعقل نیز در مسیر درست گام برداشته و در مکتب مقاومت پایدار باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب