دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 12:44

دانشجوی سما واحد قائم‌شهر، پدیده مسابقات جام جهانی کشتی آزاد آمریکا‎

حسن یزدانی دانشجوی سما دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد قائم‌شهر و نماینده وزن 74 کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد آمریکا برابر رقیب خود مقتدرانه به پیروزی رسید.
کد خبر : 93421

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با شکست روسیه در فینال مسابقات جام جهانی کشتی آزاد موفق شد هفتمین قهرمانی خود را جشن بگیرد. شاگردان رسول خادم که با شکست آمریکا، هند و آذربایجان موفق به حضور در فینال مسابقات شده بودند، در دیدار پایانی مقابل تزارها به خوبی عمل کردند تا در سالن فروم لس‌آنجلس پرچم ایران را به اهتزاز در آوردند.


یزدانی دارنده مدال نقره بزرگسالان جهان و طلای جوانان جهان در این مبارزه از همان ابتدا جنگنده ظاهر شد و موفق شد تایم اول را 4 بر صفر به سود خود پایان دهد. با آغاز وقت دوم یزدانی حریف خود را در خاک نشاند و با اجرای یک بارانداز موفق شد 8 بر صفر از حریف خود پیش بیفتد. در ادامه نیز یک بار دیگر حریف خود را در خاک نشاند تا در مدت زمان 5 دقیقه 10 بر صفر حریف خود را مقتدرانه شکست دهد و بار دیگر ایران از آمریکا با نتیجه 3 بر 2 پیش بیفتد.


یزدانی پیش از این مقابل اشرف علی‌اف آذربایجانی با نتیجه 9 بر 5 به برتری رسید در مبارزه دوم نیز 12 بر 2 پراوین رانا از هند را شکست داد.


حسن یزدانی زادهٔ ۱۳۷۳ در جویبارکشتی‌گیر آزادکار ایرانی است. در سال ۲۰۱۴ قهرمان کشتی جوانان جهان در زاگرب کرواسی شد و در همان سال در لیگ برتر جایزه بزرگ کشتی ایران توانست ختاگ تسابلوف قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد. وی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ لس آنجلس تنها کشتی‌گیر وزن ۷۰ کیلوگرم عضو تیم ملی بود و توانست تمامی رقبای خود را شکست دهد و به همراه سایر ملی پوشان قهرمان جام جهانی کشتی شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته