دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی مطرح کرد:

به دنبال ارتباط میان صنعت با دانشگاه هستیم

به دنبال ارتباط میان صنعت با دانشگاه هستیم
به گفته سید علی صدر واقفی دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی برگزاری همزمان کنفرانس با نمایشگاه بین المللی تاسیسات در جهت به حداقل رساندن حلقه مفقوده میان صنعت با دانشگاه است.
کد خبر : 934188

سید علی صدر واقفی دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: برای اولین بار توانستیم که مجوز برگزاری این کنفرانس را همزمان با نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع بگیریم تا بتوان حلقه مفقوده میان صنعت با دانشگاه را به حداقل برسانیم. 

وی ادامه داد: حدود ۲۳ سال است که در دانشگاه‌‎ آزاد یادگار امام هیات علمی هستم و به تربیت دانشجویان مشغول هستم و به همین خاطر سعی کردیم تا در این نمایشگاه از نهایت ظرفیت دانشگاه استفاده کنیم و باید بگویم که در میان اسپانسر‌های کنفرانس، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد هم به عنوان یکی از اسپانسر‌های ما هستند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: حدود ۸۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شدند که نزدیک به ۳۰ مقاله برتر به صورت پوستر ارائه می‌شوند و از میان آن ها، کمیته داوران تعدادی از آن‌ها را برای چاپ در ژورنال‌های انرژی‌های تجدیدپذیر انتخاب می‌کند. 
همچنین سعی کردیم تا در این کنفرانس برنامه‌های علمی مختلفی از جمله کارگاه‌ها و دور‌های آموزشی کاربردی را برای مهندسان و دانشجویان تعریف کنیم.

کنفرانس به دنبال ارتباط میان صنعت با دانشگاه است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) خاطر نشان ساخت: در روز شنبه، ۱۴ مهرماه که افتتاحیه کنفرانس را داریم، خانم مهاجرانی سخنگوی دولت، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، رئیس پژوهشگاه نیرو، ریاست کنگره جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر آقای پروفسور علی سعید (به صورت آفلاین) جزو سخنرانان این کنفرانس هستند.

همچنین پنلتخصصی با عنوان ناترازی برق و مدیریت سیستم‌های برودتی را تعریف کردیم که در آن مدیران و معاونت‌های شرکت‌های مپنا، توانیر و پژوهشگاه نیرو حضور دارند تا سخنرانی‌هایی را برای شرکت کنندگان داشته باشند. در رابطه با بحث انرژی‌های خورشیدی، در رابطه با انواع سیستم‌های مطبوع، لوله‌های استاندارد، آتش نشانی و مسائلی از این حیث هم نشست‌هایی را خواهیم داشت. 

صدر واقفی تصریح کرد: به علت استقبال زیادی که از کنفرانس شده است و درخواست‌هایی که مبنی بر افزایش مدت زمان آن شده بود دبیرخانه به این نتیجه رسید که علاوه بر روز‌های ۱۴ و ۱۵ مهرماه که قبلا اطلاع رسانی شده بود در روز دوشنبه، ۱۶ مهرماه هم برنامه‌هایی را تعریف کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهمی که در این کنفرانس دنبال می‌کنیم این است که تعامل و نزدیکی میان صنعت و دانشگاه داشته باشیم. به این واقف هستیم که نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها فرصت بسیار بزرگی هستند که نباید به صورت جداگانه برگزار شوند و اگر بتوان به سمتی حرکت کرد که با همدیگر برگزار شوند می‌توان امیدوار بود که فرصت‌هایی را برای افزایش هر چه بیشتر ارتباط میان صنعت و دانشگاه فراهم کردیم. 

گفتنی است؛ دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی در روز شنبه، ۱۴ مهر، ۱۴۰۳ لغایت یکشنبه، ۱۵ مهر، ۱۴۰۳ توسط پژوهشگاه نیرو، انجمن مهندسی حرارتی و برودتی ایران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب