دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گزارش آنا بخوانید؛

فریاد خشم دختران و پسران در میدان فلسطین طنین‌انداز شد + فیلم

فریاد خشم دختران و پسران در میدان فلسطین طنین‌انداز شد + فیلم
تجمع دانش‌آموزان و فرهنگیان شهر تهران امروز در حمایت از جریان مقاومت و دفاع از مردم فلسطین و لبنان و محکومیت ترور شهید سید حسن نصرالله برگزار شد.
کد خبر : 934168

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، تجمع دانش‌آموزان و فرهنگیان شهر تهران امروز در حمایت از جریان مقاومت و دفاع از مردم فلسطین و لبنان و محکومیت ترور شهید سید حسن نصرالله برگزار شد.

امروز سه شنبه به ساعت ۱۰ صبح دهمین روز از مهر ماه سال ۱۴۰۳ مقارن با دهمین روز از آغاز سال تحصیلی جدید، ستارگان درخشان، مکتب علم‌آموزی شهر تهران دیگر بار در روشنای روز درخشیدند و فریاد مظلومیت مردم مظلوم غزه و فلسطین اشغالی را آن چنان غریو ساختند که گوش جهانیان را کر کند.

تجمع بزرگ دختران و پسران مقاطع مختلف تحصیلی در محکومیت ترور شهید حسن نصرالله در میدان فلسطین برگزار شد.

در این تجمع علاوه بر علیرضا کریمیان رئیس آموزش و پرورش شهر تهران که دقایقی در جایگاه حاضر شد؛ روز، روز درخشش دانش‌آموزان بود و غریو بلندشان که یکصدا با هم فریاد می‌زدند: «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده...»

همچنین روی سن و جایگاه ویژه که مقابل مسجد زیبای میدان فلسطین که در تلاقی تلالو طلایی آفتاب می‌درخشید، دانش‌آموزان تهرانی با اجرای سرود‌های انقلابی و حماسی پیام مشخصی به دانش‌آموزانمان در غزه مخابره کردند، که «تا طلوع آزادی و قدس شریف، یک نفس باقی است.»

گه‌گاهی نیز از بلندگو‌ها صدای سید مقاومت، شهید نصرالله به آسمان بلند می‌شد: «خدایا خدایا عزت و شرف را تو می‌دهی، این مرد در حیات خود لرزه به اندام دشمن می‌انداخت و با شهادتش ان شاالله قیامی به پا خواهد خواست تا نابودگر قاصبان صهیونیسم باشد.»

آنجا که پیشتر تصویر شهید اسماعیل هنیه بود و کنارش به زبان عربی نگاشته شده بود، صبح انتقام نزدیک است، امروز شمایل سید مقاومت نقش شده بود، این مرد چه هیبتی داشت که ۳۰ سال ارتشی به دنبال ترور او بود؟

تصویر بزرگی از شهید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که به تازگی در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید در محوطه میدان فلسطین نصب شده است و دسته گل‌های بسیاری مقابل آن قرار گرفته است.

غریو خشم دختران و پسران تهرانی گوش دنیا برده است

دانش‌آموزان دوره متوسطه برخی مدارس دخترانه و پسرانه شهر تهران امروز در این مراسم حضور داشتند و شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در میدان فلسطین طنین‌انداز شده است.

دانش آموزانی که از مدارس مناطق مختلف شهر تهران از شمال تا جنوب، غرب تا شرق شهر با هررنگ و نژاد و قومی برای حمایت از هم‌نوعان فلسطینی و لبنانی خود و نیز محکومیت به شهادت رساندن شهید نصر الله در میدان فلسطین تجمع کرده بودند.

دانش‌آموزان مدارس مختلف با ورود به گرداگرد میدان فلسطین، با شور و هیجان خاصی فریاد یا حسین و مرگ بر اسرائیل را فریاد می‌زنند.

دختر نوجوانی که با سربند یاحسین آمد و گفت می‌خواهد با زبان‌های مختلف پیامی به دانش آموزان دیگر کشور‌ها بدهد. با خود گفتم چه سوژه‌ای ازاین بهتر:

دانش‌آموز دوره متوسطه، گفت: برای همراهی با بچه‌های مقاومت آمده‌ام تا بگویم وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد.

دانش آموز دختر دیگری بیان کرد: مطمئنم که جریان مقاومت سرانجام پیروز است. ما در کنار مردم غزه و لبنان هستیم.

علی؛ دانش‌آموز پایه نهم است که تصویری از شهید حسن نصرالله در دست دارد.

وی می‌گوید: شهید نصرالله و شهید سلیمانی را به واسطه پدرم می‌شناسم و حتی شهید سلیمانی را از نزدیک دیده‌ام. امروز برای دفاع از کشورم و دفاع از مردم فلسطین و لبنان به اینجا آمدم و مطمئنم که جریان مقاومت پیروز خواهد شد.

رضا؛ دانش‌آموز پایه نهم از یکی از مدارس شاهد شهر تهران معتقد است که ایران و جبهه مقاومت می‌تواند از اسرائیل انتقام بگیرد و این جریان پیروز خواهد شد، ما دانش‌آموزان هم تا پای جانمان از خون آنها دفاع خواهیم کرد.

محمدهادی رحیمی‌صادق؛ مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران در این مراسم گفت: مردم ما منتظر هستند و باید انتقام بگیریم و اگر انتقام نگیریم سگ هار صهیونیست، هارتر خواهد شد.

غریو خشم دختران و پسران تهرانی گوش دنیا برده است

وی افزود: خواسته دانش‌آموزان و فرهنگیان از جریان مقاومت و وزارت امور خارجه این است که میدان و صحنه بین‌المللی را گره بزنید و با هدایت رهبر انقلاب از ایران اسلامی، یمن، لبنان و عراق جبهه مقاومت گوشمالی جدی به اسرائیل بدهد.

در این تجمع بیانیه دانش‌آموزان توسط یکی از دانش‌آموزان دختر قرائت شد.

همچنین گفتنی است؛ دراین تجمع بیانیه دانش‌آموزان توسط یکی از دانش‌آموزان دختر قرائت شد. دربخشی از این بیانیه آمده است: ما دانش‌آموزان فریاد حمایت خود را از کودکان فلسطین و لبنان بلند می‌کنیم. آنها قربانی ظلم و ستم شده‌اند و صدای مظلومیت آنها در میان هیاهوی سیاست‌ها به خاموشی رفته است. صحنه‌های دردناکی را در لبنان و فلسطین می‌بینیم و کودکان از حق زندگی و امنیت محروم هستند و هر روز شاهد شهادت و زخمی شدن آنها هستیم و جامعه جهانی در برابر این مسائل سکوت پیشه کرده است.

ما دانش‌آموزان با الهام از آموزه‌های دینی و ارزش‌های انسانی در کنار کوکان فلسطین و لبنان ایستاده‌ایم و از سازمان‌های بین‌المللی خواستاریم به وظیفه انسانی خود عمل و به تجاوز پایان دهند. ما کودکان ایرانی متعهد می‌شویم تا برچیده شدن ظلم جهانی در راستای زمینه‌سازی تحقق حکومت امام زمان ثابت قدم بمانیم. از ملت ایران می‌خواهیم با تکیه بر همبستگی و اتحاد خود حمایت از مردم فلسطین را اعلام کنند‌.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب