دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1403 - 13:46

واحد‌های دانشگاهی طرح درآمدزایی کشاورزی ارائه دهند

واحد‌های دانشگاهی طرح درآمدزایی کشاورزی ارائه دهند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: واحد‌های دانشگاهی که ظرفیت اجرای طرح درآمدزایی در زمینه کشاورزی دارند، طرح‌های خود را در این حوزه ارائه دهند.
کد خبر : 934131

به گزارش خبرنگار آنا، شهرام لک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در جلسه شورای اداری این دانشگاه با اشاره به اینکه ۹۰ درصد درآمد دانشگاه حاصل از شهریه است، اظهار کرد: عواملی مانند افت تعداد دانشجو در واحد‌های دانشگاهی، افزایش هزینه‌هایی همانند ارتقای استادان و کارکنان در کنار عدم افزایش شهریه‌ها ازجمله عوامل شکل‌گیری وضعیت موجود در دانشگاه است.

وی افزود: وضعیت فعلی دانشگاه متأثر از شرایط حاکم بر کشور است؛ چراکه کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای نیازمند سرمایه‌گذاری از سوی سایر سازمان‌هاست و در شرایط فعلی، سازمان‌های دیگر نیز مانند دانشگاه درگیر مشکلات مالی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با تأکید بر حفظ انسجام استانی برای خروج از وضعیت موجود عنوان کرد: واحد‌های دانشگاهی که ظرفیت اجرای طرح درآمدزایی در زمینه کشاورزی دارند، طرح‌های خود را در این حوزه ارائه دهند و مسئول مربوط را در سریع‌ترین زمان معرفی کنند.

لک درباره وضعیت آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه نیز از مسئول این حوزه خواست تا آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واحد‌های دانشگاهی استان را ظرفیت‌یابی کرده و در زمینه استانداردسازی و طرح تعاون تجهیزات، افزایش درآمد از طریق خدمات آزمایشگاهی و برگزاری دوره‌های تخصصی برای واحد‌ها مأموریت تعیین کند.

حاصل کار فرهنگی تربیت انسان باسعادت و باکرامت خواهد بود

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان نیز گفت: کار در دانشگاه به‌عنوان محیط فرهنگی، مرکز تعلیم و تعلم اجتماعی و تلاش برای تربیت انسانی و اجتماعی مطابق با اسناد بالادستی مانند سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی مصداق قرار داشتن در مسیر مقاومت و ادامه راه شهدای مقاومت است و حاصل کار فرهنگی تربیت انسان باسعادت و باکرامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی درباره وضعیت مالی دانشگاه با تأکید بر لزوم تشکیل کارگروهی برای علت‌یابی کاهش جذب دانشجوی دکتری در دانشگاه، اضافه کرد: برای حل مشکلات مالی دانشگاه در کنار درآمد‌های غیرشهریه‌ای حاصل از تولید و توسعه دانش، تبدیل علم به محصول و انجام طرح‌های برون دانشگاهی، درآمد‌های شهریه‌ای نیز از اهمیت برخوردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب