دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لزوم استفاده کشاورزان از تحقیقات و فناوری‌ برای ارتقا محصولات کشاورزی

لزوم استفاده کشاورزان از تحقیقات و فناوری‌ برای ارتقا محصولات کشاورزی
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اذعان بر اینکه حوزه تحقیقات آموزش و ترویج دستاورد‌های جدیدی در کاشت محصولات مختلف کشاورزی داشته است؛ گفت: به کشاورزان به عنوان مجریان جبهه مقاومت تولید توصیه می کنیم از تحقیقات و فناوری‌هایی که باعث ارتقا محصولات کشاورزی می‌شود، استفاده کنند.
کد خبر : 934110

به گزارش خبرگزاری آنا از موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ محمد مهدی قاسمی در هفتمین کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت پاییزه «ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله؛ خود کفایی در حوزه محصول ارزشمند «گندم» را تبریک گفت و در ادامه از تمام بخش‌های وزارت کشاورزی از جمله سازمان‌های جهاد در سراسر استان‌ها و کشور، دفتر ترویج، سازمان‌ها و موسسات مختلف حوزه کشاورزی، مروجان و محققان و بخش خصوصی، شرکت تعاونی‌های روستایی و مکانیزاسیون که وظیفه میزبانی کاروان ترویجی را بر عهده گرفتند، سپاسگزاری کرد.

قاسمی با اشاره به گسترش برنامه کاروان‌های ترویجی گفت: این رویداد مهم در بیش از ۵۰۰ نقطه در کشور به صورت هماهنگ و همزمان برگزار شد. همچنین حضور کاروان‌های ترویجی، مروجان، تشکل‌های مردمی و کشاورزان در کل کشور را به عنوان یک کنش گری و جریان سازی اجتماعی بسیار مهم و اثر گذار دانست.

وی افزود: امیدواریم این تلاش‌ها در راستای افزایش بهره وری و رسوخ علم و دانش در نقطه‌های مختلف کشاورزی کشور رخ دهد.

مجتبی خیام نیکویی رئیس سازمان تات و معاون وزیر در ابتدای شروع برنامه و پخش از شبکه ملی برکت شهادت سید الشهدا لبنان را تسلیت گفت، و در ادامه از اجرای برنامه کاروان ترویج ملی در کلیه استان‌ها ابراز خوشحالی کرد؛ و از کلیه کشاورزان و مروجان تشکر کرد..

خیام نیکویی به جریان سازی اجتماعی برای الگوی کشت اشاره کرد و گفت: باید از مروجین که هم و غم‌هاو مسائل علمی کشاورزان را پاسخ می‌دهند قدردانی کرد.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی؛ با اشاره به بحث ارتقا بهره وری با استفاده از آب سبز، گفت: استفاده از گلخانه‌ها به جای فضای باز برای کاشت سبزیجات در کاهش میزان مصرف آب با رشد فناوری‌های جدید امکان پذیر است.

وی با اذعان بر اینکه حوزه تحقیقات آموزش و ترویج دستاورد‌های جدیدی در کاشت محصولات مختلف کشاورزی داشته است؛ به کشاورزان به عنوان مجریان جبهه مقاومت تولید توصیه کرد، از تحقیقات و فناوری‌هایی که باعث ارتقا محصولات کشاورزی می‌شود، استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی تحقیقات
ارسال نظر
قالیشویی ادیب