دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1403 - 10:38

بنای دکترین نظام سلطه بر جنگ بی‌پایان است

بنای دکترین نظام سلطه بر جنگ بی‌پایان است
استاد و روایتگر حوزه دفاع مقدس گفت: نظام ظلم و سلطه و بانیان جنگ دکترین نظامی خودشان را بر دکترین جنگ‌های بی‌پایان بنا گذاشته‌اند.
کد خبر : 934069

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدتقی ارزندی استاد و روایتگر حوزه دفاع مقدس در کارگاه تبیین دفاع مقدس که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد با بیان اینکه یکی از سخت‌ترین و تلخ‌ترین تجربه‌های بشری جنگ است و بانیان جنگ هم در طول تاریخ زورگویان عالم و زورمداران و ثروتمندان و ثروت مداران نظام سلطه هستند، اظهار کرد: جنگ همزاد بشر است بدان معنا که زمین عاری از جنگ وجود ندارد؛ بنابراین در تاریخ همه کشور‌ها سابقه جنگ وجود دارد و جنگ‌ها هم پایان‌ناپذیرند.

وی افزود: نظام ظلم و سلطه و بانیان جنگ دکترین نظامی خودشان را بردکترین جنگ‌های بی‌پایان بنا گذاشته‌اند؛ بنابراین به همین میزان دفاع هم بی‌پایان است، بر همین اساس زمانی جنگ به پایان خواهد رسیدکه عالم پرازعدل بشود.

انواع سه گانه روایتگری دفاع مقدس

ارزندی با اشاره به اینکه اکنون عالم پر از ظلم است، نمونه عینی ظلم را در غزه شاهد هستم و امیدواریم این جنگ هم به نفع مسلمانان مظلوم غزه ختم بشود، گفت: دفاع مقدس به‌عنوان جنگ مهم در دوران معاصر محسوب می‌شود و برای آن انواع سه گانه روایت قبل از جنگ، حین جنگ و بعد از جنگ برای تعریف شده که امروز آن چیزی که برای ما حائز اهمیت بوده روایتگری وقایع بعد از دفاع مقدس است.

مدرس حوزه دفاع مقدس بیان کرد: کم‌گویی درروایتگری دفاع مقدس به دلیل نبودن دانش کافی از دفاع مقدس و از طرفی اغراق دربیان روایت از دلایلی محسوب می‌شود که به روایتگری حوزه دفاع مقدس آسیب می‌زند.

وی با اشاره به پیوست‌های سیاسی، فرهنگی، امنیتی، اجتماعی جنگ تأکید کرد: امروز جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است.

جنگ به معنای تحمیل اراده است

ارزندی با بیان اینکه جنگ به معنای تحمیل اراده است، مطرح کرد: در دفاع مقدس همه ارزش‌ها و ظرفیت‌های ملی، مذهبی، سیاسی خود را به دنیا نشان دادیم بر همین اساس در دفاع مقدس جای هیچ طبقه‌ای را خالی نمی‌بینیم و همه اقشار مختلف جامعه آمدند و به وظیفه خود عمل کردند.

قصه استقامت ما؛ قصه آتش و توپ و تانک بود

وی توضیح داد: دفاع مقدس نشان داد تفکرانقلابی کارآمد همیشه گره‌های بزرگ را بازمی کند جنس این تفکرانقلابی؛ مقاومت و ایستادگی بوده و قصه استقامت ما قصه آتش و توپ و تانک است؛ بنابراین امروزه بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه به دلیل نبود آن تفکر انقلابی دوران دفاع مقدس است.

مدرس حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: ۳هزار شبانه‌روز برای دفاع جنگیدیم؛ بنابراین از دستاورد‌های دفاع مقدس می‌توانیم بگوییم بر اساس تجربه‌ای که داشتیم، نگذاشتیم ایران تجزیه شود و بعد از گذشت سال‌ها، امروز تجربه خودمان را در اختیار منطقه قراردادیم و نگذاشتیم عراق، سوریه و یمن تجزیه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب