دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1403 - 09:01

عارف: راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت چهاردهم ارتقای همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه است

عارف: راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت چهاردهم ارتقای همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه است
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر سیاست منطقه‌ای گفت: تلاش می‌کنیم در راستای افزایش روابط دوجانبه و چندجانبه و همچنین حضور در نظام‌های مشترک و چندجانبه منطقه‌ای حضور جدی داشته باشیم.
کد خبر : 934049

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدرضا عارف صبح امروز (سه شنبه) پیش از عزیمت به ارمنستان به منظور شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و در جمع خبرنگاران، شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیدار و گفتگو با برخی از نخست وزیران کشور‌های شرکت‌کننده در این اجلاس در زمینه مسائل دوجانبه و چندجانبه و همچنین محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونسیتی را از اهداف این سفر یک روزه برشمرد.

وی تاکید کرد: در این سفر تلاش می‌کنیم در راستای افزایش روابط دوجانبه و چندجانبه و همچنین حضور در نظام‌های مشترک و چندجانبه منطقه‌ای حضور جدی داشته باشیم.

عارف از ارتقای همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه نیز به عنوان راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت چهاردهم نام برد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان‌ها و سازمان‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی همانند شانگهای و بریکس انجام شده است و در سفر امروز به ارمنستان پیشنهاد عضویت در اوراسیا که سازمانی مهم و بازار بزرگی در زمینه‌های تجاری و اقتصادی است، اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب