دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه مطرح کرد؛ 

ضرورت تدوین الگوی حکمرانی شهید نصرالله از سوی مراکز پژوهشی کشورهای جریان مقاومت

ضرورت تدوین الگوی حکمرانی شهید نصرالله از سوی مراکز پژوهشی کشورهای جریان مقاومت
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: مراکز پژوهشی ایران و کشورهای جریان مقاومت می‌توانند اصول و مبانی و راهکارها مکتب و الگوی حکمرانی علامه نصرالله را تدوین کنند.
کد خبر : 934022

به گزارش خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله اظهار کرد:‌شهادت علامه سید حسن نصرالله را باید آغازی برای بالندگی و جهانی‌سازی حزب الله در نهضت‌های انسانی و آزادی‌بخش ملل مختلف بشری دانست. 

 

وی ادامه داد: شهید سید حسن علاوه بر فضل علمی و فقهی که داشت و سال‌ها در حوزه‌های مختلف تدریس می‌کردند، یک عالم اهل فقاهت و حکمت بود که جریان و جنبش حزب‌الله را گفتمان‌سازی کرد و جز موسسین جریان مقاومت اسلامی به شمار می‌رفت. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این شخصیت در جریان‌سازی مقاومت آنقدر موثر بوده است، الگوی حکمرانی علامه نصرالله و مکتب مقاومتی که ایشان به کمک شخصیت‌هایی چون حاج قاسم تحقق بخشیدند، باید تدوین شود. 

استاد خسروپناه گفت: مراکز پژوهشی ایران و کشورهای جریان مقاومت می‌توانند اصول و مبانی و راهکارها مکتب و الگوی حکمرانی علامه نصرالله را تدوین کنند که بعد به صورت نظریه در کتب درسی قرار بگیرد تا شخصیت‌هایی چون سید حسن در کشورهای اسلامی رشد پیدا کند و تربیت شوند.

وی ادامه داد: حزب الله با شهادت آیت الله نصرالله زنده تر خواهد شد و خونش درخت مقاومت را آبیاری می‌کند و شخصیت های جدیدی در مقاومت متولد خواهد شد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب