دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1403 - 15:39

10 نیاز مهم جوانان از نگاه استادتمام دانشگاه

10 نیاز مهم جوانان از نگاه استادتمام دانشگاه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در جمع دانش‌آ‌موختگان گفت: هر فرزانه فرهیخته هرچه هم که از مکتب جوانی درس و تجربه اندوخته، در سنین پیری از هدر رفتن ایام جوانی حسرت می‌خورد و اشک ندامت می‌بارد.
کد خبر : 934000

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جشن دانش‌آموختگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور حسین کلانتری خلیل‌آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، معاونان، رؤسای دانشکده‌ها و جمع کثیری از دانش‌آموختگان به همراه خانواده آنان در سالن شهید سلیمانی واحد کرج برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این مراسم گفت: من امروز شما را بدرقه می‌کنم با چشمی خندان از موفقیت و کامیابی در عرصه تحصیل و چشمی گریان به خاطر فراق و هجران؛ اما چه می‌توان کرد که سنت الهی و مشی طبیعی جهان هستی بر دل بستن و دل گسستن بنیان نهاده شده، سعدی ما را اینگونه دلداری می‌دهد: «به هیچ یار مده خاطر و به هیچ دیار که بر و بحر وسیع است و آدمی بسیار».

کلانتری خلیل‌آباد، خطاب به دانش‌آموختگان افزود: اما مگر می‌توان دل نبست؟ به هر حال امیدوارم هریک از شما که امروز ما را در این منزلگاه وامی‌نهید و می‌گذرید در هر کجا و در هر سنگری که به انجام رسالت اسلامی و انسانی خود می‌پردازید، شادکام و کامیاب باشید. بارزترین ویژگی شما «جوانی» است و جوانی، جوانه هستی است. هیچ پیشوای دینی، مصلح اجتماعی یا شاعر و ادیب فرهیخته‌ای سراغ نداریم که راه «جوانی» را نرفته و «جوانی» را نستوده باشد.

چه بسیار کهنسالانی که در فراق جوانی اشک ندامت ریخته‌اند

وی متذکر شد: هر فهیم فکور و هر فرزانه فرهیخته هرچه هم که از مکتب جوانی درس و تجربه اندوخته، در سنین پیری از هدر رفتن ایام جوانی حسرت می‌خورد و اشک ندامت می‌بارد و این موضوع در اشعار بسیاری از شعرای معاصر ایران آمده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به جملات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جوان گفت: جوانان در هر برهه‌ای از تاریخ کشور‌ها و ملت‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز سعادت یک ملت هستند و طبیعت جوان، میل به معنویت و میل به صفاست و هر جوانی به کمک فکری پدر و مادر خود احتیاج دارد.

چه بسیار کهنسالانی که در فراق جوانی اشک ندامت ریخته‌اند

این استادتمام دانشگاه افزود: امروزه در مقام سخن، افراد زیادی از جوانان و نیاز‌های آنان و برطرف کردن این نیاز‌ها می‌گویند، عده‌ای بیکاری و ضرورت اشتغال، عده‌ای نیاز‌های جنسی و ضرورت ازدواج و عده‌ای نیاز به آزادی و ضرورت آن را مطرح می‌کنند. امروز می‌خواهم از نگاه صاحب‌نظران و اندیشمندان به بررسی چند نیاز جوانان بپردازم.

کلانتری خلیل‌آباد عنوان کرد: نیاز به پیشرفت، نیاز به پایگاه اجتماعی، نیاز به عزت نفس، حیثیت و اعتماد، نیاز به امنیت به خصوص امنیت عاطفی، نیاز‌های زیستی، روانی، اقتصادی، فرهنگی و عقیدتی ازجمله نیاز‌های جوانان است.

وی با اشاره به ارتقای رتبه واحد کرج به A+ اظهار کرد: العلم السطان، علم عزت، اقتدار و قدرت است؛ کسی که این قدرت را به دست آورد می‌تواند بر تمامی مشکلات غلبه کند، بنابراین جوانان باید تلاش کنند به علم‌آموزی خود ادامه دهند.

چه بسیار کهنسالانی که در فراق جوانی اشک ندامت ریخته‌اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، خطاب به دانش‌آموختگان و جوانان خاطرنشان کرد: در پایان همه شما را به خدا می‌سپارم و سخنم را با نیایشی از دعای هشتم صحیفه سجادیه حسن ختام می‌بخشم: «خدایا؟! روا مدار که پنهان ما از پیدای ما ناستوده‌تر باشد و در ورای صورت آراسته ما، سیرتی زشت و ناهموار نهفته باشد.»

اجرای موسیقی، مسابقه، خوانش سوگندنامه و اجرای برنامه‌های شاد متنوع از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب