دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

جزئیات دستگیری ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های هرمی

جزئیات دستگیری ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های هرمی
نشست خبری پلیس اطلاعات تهران بزرگ با موضوع دستگیری صد نفر از اعضای شرکت‌های هرمی در عملیات مشترک پلیس و استان قم برگزار شد.
کد خبر : 933964

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست خبری پلیس اطلاعات تهران بزرگ با موضوع دستگیری ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های هرمی در عملیات مشترک پلیس اطلاعات تهران بزرگ و استان قم، ظهر امروز دوشنبه ۹ مهر در معاونت عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ برگزار شد.

سرهنگ سعید راستی، معاون عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خصوص این پرونده گفت: پس از اعلام پلیس اطلاعات استان قم، سحرگاه امروز رسیدگی به پرونده شرکت‌های هرمی که جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله را طعمه نقشه‌های شوم خود داشتند در دستور کار قرار گرفت. این گروه با آگهی در سایت‌های دیوار و شیپور و وعده‌های واهی استخدام در کارخانجات و شرکت‌های تولیدی جوانان را از شهر‌های مختلف به تهران می‌کشاندند و پس از انجام مصاحبه‌های صوری و اخذ پول از ۳۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، این جوانان را وارد شرکت هرمی تحت عنوان Qnet می‌کردند.

جزئیات دستگیری ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های هرمی

وی افزود: این افراد پس از پذیرش و عضویت در این شرکت به دفاتری که برای نگهداری آنها بود انتقال داده می‌شدند و در آنجا تحت کنترل نگهداری می‌شدند. در این بین جوانانی هستند که مبالغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به این شرکت پول دادند تا در شرکت تولیدی یا کارخانه تولید دستمال کاغذی، کیک و... هزینه شود اما، هیچ‌یک از این وعده‌ها عملی نشد و این جوانان ۱۰ روز تا چند ماه در اختیار سردسته‌های این شبکه هرمی بودند. حتی گروهی از این مالباختگان که پشیمان شده و قصد خروج از مجموعه را داشتند به عنوان گروگان نگه داشته شدند. شروع پرونده نیز با پرونده گروگانگیری در استان قم بود.

سرهنگ راستی ادامه داد: در این عملیات حدود ۱۰۰ نفر از افراد این شرکت هرمی دستگیر شدند و پس از ورود به مخفیگاه این افراد ۷ لیدر اصلی این شرکت نیز دستگیر شدند. من از خانواده‌ها خواهش می‌کنم فریب این آگهی‌ها را نخورند و اجازه ندهند فرزندان شان در دام این افراد بیافتند.مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف تهران بوده و همه این گروه در پایتخت دستگیر شدند. هنوز مقدار پولی که این شرکت از مردن به دست آورده مشخص نیست، ولی مبلغ زیاد است. یکی از لیدر‌ها سابقه‌دار است و یکی از آنها نیز از اتباع افغانستان است.

جزئیات دستگیری ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های هرمی

جزئیات دستگیری ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های هرمی

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب