دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 11:59
تور اروپایی سه روزه وزیر امور خارجه

ظریف در کنفرانس خبری اسلو: به درخواست عراق و سوریه به جنگ داعش رفته‌ایم/ نروژ در مبادله اورانیوم نقش داشت

کنفرانس خبری وزیر امور خارجه کشورمان با همتای نروژی او برگزار شد.
کد خبر : 93393

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، یورگن برنده، وزیر امور خارجه نروژ در ابتدای این کنفرانس خبری گفت که با ظریف درباره مسائل منطقه‌ای از جمله «بحران عراق و سوریه» و همچنین «برنامه هسته‌ای ایران و موضوع حقوق بشر» گفت‌و‌گو و مذاکره کرده است.


وی افزود: «خوشحالم که اقای ظریف به نروژ آمد. او امروز با رئیس مجلس و دیگر مقامات نروژی دیدار دارد و امیدوارم این دیدارها به تعمیق روابط دو جانبه منجر شود.»


پس از برنده، محمد جواد ظریف سخنرانی کرد و در ابتدای سخنانش اعلام کرد که «برای اولین بار بعد از برجام به اینجا آمدم و از نقش سازنده شما در برجام متشکرم.»


وی افزود: «ما همیشه با هم کار می‌کنیم در سوریه، عراق و افغانستان. ما نیاز داریم با هم در خصوص راهکارهای مثبت کار کنیم و در اجلاس فردا برای دست‌یابی به نتیجه تلاش می‌کنیم.»


وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد که «ما همه نیاز داریم بفهمیم که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد ما و نروژ در این باره مذاکره می‌کنیم. ما باید بدانیم که این موضوع با یک راه حل سیاسی رفع خواهد شد.»


او گفت: «ایران به درخواست دولت های عراق و سوریه برای مبارزه با خطر شرکت کرده است. برای اینکه بتواند منابع مالی تروریست‌ها را محدود کند.»


او همچنین افزود: «ما امکانات زیادی برای همکاری با نروژ داریم از همکاری در حوزه شیلات تا نفت و همکاری منطقه‌ای.»


وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش نروژ در موضوع هسته‌ای و کمک‌های این کشور برای همکاری ایران و قزاقستان در مبادله اورانیوم طبیعی با غنی‌شده از نقش اسلو در به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای تشکر کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته