دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرخه تصفیه فاضلاب استان تهران در سطح فناوری تکمیل شد

چرخه تصفیه  فاضلاب استان تهران در سطح فناوری تکمیل شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: چنانچه بستر استفاده از پساب برای صنایع مهیا باشد، اما از استفاده از آن اجتناب کنند، بر اساس قانون باید آب را مطابق قیمت تمام‌شده و آزاد خریداری کنند که قیمت آن چند برابر پساب خواهد بود.
کد خبر : 933906

به گزارش خبرگزاری آنا از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، محسن اردکانی گفت: صنایع این استان در حال ایجاد شبکه و تاسیسات لازم برای بهره‌مندی از پساب هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: اخطار‌های لازم به صنایع ارسال شده است و برخی صنایع تمکین کرده و زیرساخت‌های بهره‌مندی از پساب را فراهم کرده‌اند؛ مانند پالایشگاه نفت تهران که آب مصرفی دستگاه‌های خنک‌کننده را از محل پساب تولیدی این استان تامین می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان تهران درباره همسویی قوانین مبنی بر استفاده از پساب، ادامه‌داد: در قانون هفتم توسعه برای آن دسته از مراکز و نهاد‌ها که برای آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده می‌کنند درحالی‌که بستر استفاده از پساب نیز وجود دارد، جرم‌انگاری شده است.

اردکانی بیان‌داشت: تا پایان سال و با بهره‌برداری از ۶ واحد تصفیه‌خانه جدید فاضلاب، سالیانه حدود ۱۱۳ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید پساب در استان تهران افزوده خواهد شد؛ به‌این‌ترتیب ظرفیت تولید پساب استان تهران به ۶۶۰ میلیون مترمکعب در سال افزایش خواهد یافت.

وی اضافه‌کرد: هم‌اکنون ۳۱ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیتی افزون بر ۵۴۷ میلیون مترمکعب در سال در گستره استان تهران در مدار بهره‌برداری است و فاضلاب را که تهدیدی ۱۰۰ درصدی برای محیط‌زیست و جامعه است را پس از جمع‌آوری و تصفیه به پساب قابل‌استفاده در صنعت و کشاورزی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان تهران افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در طول برنامه هفتم توسعه کل استان تهران زیرپوشش خدمات بهداشتی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرار خواهد گرفت.

اردکانی اظهار داشت: هم‌اکنون نزدیک به ۴۵۰ میلیون مترمکعب پساب در شهر تهران تولید می‌شود که به طور عمده در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و از محل تصفیه فاضلاب ۱۵ مگاوات برق تولید و به شبکه سراسری برق تحویل می‌شود.

وی گفت: در استان تهران چرخه تصفیه فاضلاب در بخش‌های مایع، لجن و بیوگاز با به‌کارگیری بالاترین سطح فناوری تکمیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبفا پساب
ارسال نظر
قالیشویی ادیب