دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 12:01

درگیری در مرز پاکستان و افغانستان؛ 30 نفر کشته شدند

منابع خبری از کشته شدن 4 سرباز افغانستانی و زخمی شدن یک نیروی مرزی پاکستان در درگیری مرز تورخم خبر می‌دهند؛ این در حالی است که تاکنون بیش از 30 نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.
کد خبر : 93390

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، دیلی پاکستان گزارش کرد: «درگیری مرزی میان نیروی مرزی پاکستان و افغاستان ساعت نه شب گذشته زمانی آغاز شد که نظامیان پاکستانی قصد داشتند موانعی روی خط مرزی تورخم ایجاد کنند که با واکنش نیروهای مرزی افغانستانی مواجه شدند.»


ارتش پاکستان اعلام کرد: «هدف از ایجاد مانع و استفاده از سیم خاردار در مرز تورخم جلوگیری از ورود و خروج غیر قانونی در این مرز است.»


طبق این گزارش، ارتش پاکستان معتقد است بیشتر شبه‌نظامیان از مرز تورخم وارد این کشور می‌شوند بنابراین نظامیان چاره‌ای جز ایجاد مانع در این مرز ندارند.


این در حالی است که نیروهای مرزی افغانستان اعلام کردند که نظامیان پاکستانی قصد داشتند بدون هماهنگی تأسیساتی در نقطه صفر مرزی احداث کنند بنابراین نظامیان افغانستانی مجبور به واکنش شدند.


مرز تورخم پر رفت و آمد‌ترین مرز مشترک میان پاکستان و افغانستان است.


از حدود دو ماه پیش پاکستان و افغانستان بر سر ایجاد موانع و سیم خاردار در مرز تورخم دچار اختلاف هستند و این مرز برای چند روز بسته بود اما بعد از مذاکره سفیر افغانستان با فرمانده ارتش پاکستان مرز تورخم دوباره باز شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته