دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1403 - 01:08
در گفتگو با نماینده مجلس دوازدهم مطرح شد؛

ضرورت خودکفایی در حوزه فناوری اطلاعات برای مقابله با تهدیدات صهیونیستی

ضرورت خودکفایی در حوزه فناوری اطلاعات برای مقابله با تهدیدات صهیونیستی
توسلی بر لزوم تقویت توانمندی‌های فضایی و استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی تأکید کرد و گفت: کشور باید ظرفیت‌های خود را تجمیع کند تا بتواند در عرصه‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.
کد خبر : 933869

فتح‌اله توسلی نماینده مردم کبودرآهنگ‌در مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری آنا، به اهمیت خودکفایی در حوزه ارتباطات، به ویژه در زمینه نظامی، اشاره کرد و گفت: عملیات اخیر صهیونیست‌ها زنگ خطری برای ما بود که نیاز به تقویت زیرساخت‌های ارتباطی را به وضوح نشان می‌دهد.

وی افزود: باید دانشگاه‌ها و مراکز علمی به همکاری با نیروهای مسلح بپردازند تا در برابر نفوذ کشورهای غربی و آسیب‌های ناشی از قطعات آلوده، توانمندی‌های خود را افزایش دهیم.

توسلی همچنین بر لزوم تقویت توانمندی‌های فضایی و استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی تأکید کرد و گفت: کشور باید ظرفیت‌های خود را تجمیع کند تا بتواند در عرصه‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عدم توجه به داده‌های کلان و بیگ دیتاها می‌تواند ما را از روندهای جهانی عقب نگه دارد و باید به این موضوعات به شکل جدی‌تری پرداخته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب