دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استاندار تهران: جمعیت زیادی از اتباع غیر مجاز استان تهران شناسایی و طرد شده اند

استاندار تهران: جمعیت زیادی از اتباع غیر مجاز استان تهران شناسایی و طرد شده اند
استاندار تهران از تعیین اطلس اشتغال و استقرار اتباع مجاز در این استان خبر داد و گفت: جمعیت زیادی از اتباع غیر مجاز استان تهران شناسایی و طرد شده اند.
کد خبر : 933864

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در حاشیه جلسه ساماندهی اشتغال اتباع مجاز، که با حضور دستگاه‌های مرتبط و مسؤولان مربوطه در استانداری تهران برگزار شد، بر ضرورت تعیین اطلس اشتغال و استقرار اتباع مجاز تاکید و اظهار کرد: تعیین این موضوع عامل مهمی در ساماندهی و چگونگی همکاری این افراد در حوزه اشتغال کشور به حساب می‌آید.

استاندار تهران بر ضرورت مرزبندی و ایجاد حدود در زمینه اشتغال اتباع مجاز استان تاکید و عنوان کرد: در این جلسه با سازمان‌های ذیربط و مسؤول، که می‌توانند در ساماندهی این افراد نقش داشته باشند مذاکراتی انجام و مقرر شد در این راستا پیشنهادهایی خصوصاً از سوی اداره کار ارائه شود.

وی تشکیل کارگروه‌های مرتبط با حضور و استقرار اتباع مجاز در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و قضائی را ضروری دانست و افزود: به واسطه تشکیل این کارگروه‌ها، با تداخل تصمیم گیری در موضوعات مشترک حوزه اتباع مواجه نمی‌شویم.

فخاری با تاکید بر این موضوع که با اتباع غیرمجاز هیچ مماشاتی نخواهیم داشت، اظهار کرد: هر تبعه‌ای از هر کشوری، خارج از ضوابط وارد خاک ما شود، غیر مجاز شناخته شده و باید طرد شود.

وی گفت: برای همه فرمانداران و مسؤولان مرتبط در حوزه طرد اتباع غیرمجاز تعیین وضعیت صورت گرفته و به تناسب بررسی‌های میدانی، اتباع غیرمجاز، شناسایی، جمع آوری و طرد می‌شوند.

استاندار تهران طرد اتباع غیرمجاز را دستور جدی کار مسؤولان مرتبط در استان اعلام کرد و افزود: جمعیت زیادی از این افراد تا به امروز در استان تهران شناسایی و طرد شده اند.

فخاری با اشاره به قانون بین المللی هر کشور در خصوص تعیین حدود اتباع، گفت: به اتباع مجاز که اجازه کار و فعالیت در کشور را دارند توصیه می‌شود با مسؤولان مربوطه نهایت همکاری را جهت ساماندهی و طرد غیرمجازها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اقدام در حوزه شناسایی و طرد اتباع غیرمجاز از مأموریت‌های جاری فرمانداران است عنوان کرد: در این زمینه اقدامات به صورت متناوب و روزانه رصد و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب