دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 11:33

ماجرای برنج‌های سبد کالا/ شرکت بازرگانی دولتی: برنج‌ها تاریخ مصرف گذشته نیستند

در پی نامه مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مبنی بر عودت بخشی از برنج موجود در بسته حمایت غذایی، شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد که برنج‌های عرضه شده به هیچ وجه تاریخ انقضا گذشته نیستند.
کد خبر : 93378

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حسین صفایی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در نامه‌ای به علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی خواستار عودت حدود ۴۵ درصد برنج‌های در نظر گرفته شده برای بسته حمایت غذایی شد.


در این نامه آمده است: در اجرای طرح توزیع سبد غذایی کالا ویژه اقشار آسیب‌پذیر میزان 2300 تن برنج وارداتی همگام با با سایر تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله شهروند، رفاه، اتکا، امکان و فرهنگیان در اختیار فروشگاه‌های تحت پوشش تعاونی‌ها و اتحادیه‌های وابسته قرار گرفت.


از آنجایی که مقرر بود چنانچه بخشی از اقلام مذکور پس از اتمام طرح باقی بماند، به شکل فروش آزاد توزیع شود و با عنایت به اینکه ظاهراً بنابر اعلام استان‌ها برنج مذکور تاریخ مصرف آن منقضی بوده و استقبال مناسبی جهت فروش به شکل آزاد به عمل نیامده، بخشی از سبد مذکور حدوداً 45 درصد آن باقیمانده است که به منظور جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان به شبکه تعاونی‌ها و اتحادیه‌های مجری طرح خواستار مهیا شدن شرایط مرجوع و عودت آن هستیم.


برنج‌ها آلوده و تاریخ مصرف گذشته نیستند


در همین رابطه مدیرکل روابط‌ عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه برنج‌های سبد کالا دارای تاریخ انقضا هستند، گفت: تاریخ مصرف دو بخش دارد که بخش نخست آن انقضای زمان مصرف و بخش دوم آن گذشتن از بهترین زمان مصرف است.


حسین داستان افزود: زمانی که تاریخ انقضای کالایی 2 سال تعیین می‌شود، در مدت زمان پایان آن اقلام مجددا از سوی وزارت بهداشت مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در صورت امکان مصرف تاریخ مصرفشان تمدید می‌شود. در این صورت شاید بهترین زمان مصرف کالا گذشته باشد اما از تاریخ انقضای آن همچنان باقی مانده است.


وی تصریح کرد: امکان ندارد اقلام توزیعی در طرح سبد حمایت غذایی تاریخ مصرف منقضی داشته باشند چرا که وزارت بهداشت بر آنها نظارت دارد. بنابراین این برنج‌ها زمان تاریخ مصرف دارند اما بهترین زمان مصرف برای آنها گذشته است.


همدستی با مافیای برنج برای افزایش قیمت


داستان اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه‌ها با مافیای برنج برای افزایش قیمت دست به یکی کرده‌اند و برای رسیدن به هدف خود هر کاری می‌کنند.


مدیرکل روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: پیش از عید نیز این افراد بازار برنج را متشنج کرده و قیمت برنج را به بالای 15 هزار تومان در هر کیلوگرم رساندند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته