دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستور تشکیل ۱۲ کارگروه برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش

دستور تشکیل ۱۲ کارگروه برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی با عنوان رصد، نظارت و استمرار ساماندهی نیروی انسانی برای مهر ۱۴۰۴ خبرداد و ضمن تاکید بر این‌که هیچ کلاسی نباید بدون معلم باقی بماند، گفت: بصورت تصادفی با مدیران مدارس و مناطق گفتگو و پیگیر وضعیت نیروی انسانی هستم.
کد خبر : 933743

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در جلسه شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: مهر آرام و کم دغدغه‌ای با کمک همه همکاران آغاز کردیم.

وی ادامه داد: ضروری است کارگروه مهر ۱۴۰۴ با قید فوریت تشکیل شود تا موانع احتمالی شناسایی و مرتفع شود.

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی با عنوان رصد، از هم اکنون نظارت و استمرار ساماندهی نیروی انسانی برای مهر ۱۴۰۴ خبرداد و افزود: در این زمینه باید نقشه راهی از سوی اعضای ستاد و کارگروه تشکیل شود.

کاظمی به چند تکلیف در این زمینه اشاره کرد و گفت: تعیین و ارایه تقویم اجرایی جذب و بکارگیری نیروی انسانی برای سال آینده و مکاتبات و پیگیر‌های مرتبط با آن، پیگیری تعیین تکلیف نیرو‌های خرید خدماتی، نیرو‌های نهضتی و بازبینی و بازنگری تقویم اجرایی برگزاری آزمون‌ها و امتحانات از مهمترین موارد مطروحه در این جلسه بود.

وزیر آموزش و پرورش، ضمن اشاره به حوادث اخیر درآموزش و پرورش بر تهیه دستورالعملی مبنی بر تعمیر، نگهداری و ایمنی ساختمان و فضا‌های آموزشی و ابلاغ آن به مدیران استان‌ها تاکید کرد و گفت: نباید شاهد تکرار حوادث اخیر در خصوص مدارس کشور باشیم و در این زمینه حساسیت بالایی داریم و مجدانه پیگیر خواهیم بود.

کاظمی در خصوص بودجه ۱۴۰۴ گفت: باید سهم بودجه آموزش و پرورش از ۱۰.۱ درصد حداقل به ۱۵ درصد افزایش یابد. زیرا در تکالیف برنامه هفتم توسعه تکالیفی برای آموزش و پرورش مشخص شده که نیازمند بودجه بندی است.

وزیر آموزش و پرورش، افزود: افزایش فوق العاده ویژه فرهنگیان و خدمتگزاران باید در دستور کار جدی باشد و برای آن بودجه لازم تدبیر شود.

کاظمی در ادامه وظایف و مأموریت‌های کارگروه‌های کیفیت بخشی به مدارس دولتی، برنامه درسی، بودجه ۴۰۴، توسعه عدالت آموزشی، مولد سازی، اقدام برنامه هفتم، اجرایی سازی نقشه راه سند تحول بنیادین، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، مهارت آموزی، رصد و نظارت و تداوم منابع انسانی، تیمز و پلز و کاهش تراکم کلاس‌های بالای ۳۵ نفر را تبیین و تشریح کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب