دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1403 - 12:05
در گفت و گو با آنا

زارعی: رویکردمان در مسابقات قهرمانی سنگنوردان آسیا، جوان گرایی است

زارعی: رویکردمان در مسابقات قهرمانی سنگنوردان آسیا، جوان گرایی است
رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: باتوجه به توصیه های وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک مبنی بر جوانگرایی، رویکرد ما نیز در مسابقات قهرمانی سنگنوردان آسیا به همین شکل است.
کد خبر : 933690

رضا زارعی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره ورزشگاه های درحال ساخت فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی اظهار کرد: در یک مناقصه، پیمانکار ورزشگاه کبکانیان مشخص شده و احداث دیوار آن احتمالا طی دو یا سه ماه آینده تکمیل می شود. از رویدادهای مهم پیش روی ما، مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان به میزبانی چین است که ما رویکرد جوانگرایی در آن شرکت می کنیم. تیم های ملی جوانان و نوجوانان را نیز به هندوستان اعزام خواهیم کرد.

وی درباره تیم های ملی نوجوانان تصریح کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی را نیز دو هفته پیش برگزار کردیم. تبریز میزبان مسابقات نونهالان و نوجوانان بود و بخشی از نوجوانان و جوانان نیز به میزبانی استان البرز و شهر کرج بودند که برای هر دو گروه بانوان و آقایان برگزار شد. در شهر تبریز حدود ۴۵۰ نفر نونهال و نوجوان بودند و در کرج نیز حدود ۴۰۰ ورزشکار در سه رده سنی حضور داشتند. 

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی در پاسخ به این سوال که مشکلی برای دریافت ویزای سنگنوردان وجود دارد یا خیر گفت: تنها مشکل ما در ماه مهر است که سال نوی کشور چین است که به همین دلیل دو هفته سفارت آنها تعطیل است. ویزا های ما به شکل تجاری است. معمولا در کشور ها بحث ویزا های ورزشی وجود دارد چرا که سایت های آنها ۴۵ روز قبل از مسابقات باز می شود و روند پیچیده آن بیش از ۴۵ روز زمان می خواهد. رویکرد ما با توجه به تأکید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، جوانگرایی برای مهم است تا بتوانیم برای بازی های آسیایی و انتخابی المپیک ۲۰۲۸ تیم های خوب و جوانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب