دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1403 - 14:55

ستاره ۱۷ ساله، ملی پوش اسکواش شد/ تاریخسازی دوباره اقتداری در ژوهانسبورگ

ستاره ۱۷ ساله، ملی پوش اسکواش شد  تاریخسازی دوباره اقتداری در ژوهانسبورگ
رقابتهای انتخابی تیم ملی اسکواش با شناخت نفرات برتر و تاریخسازی اقتداری به پایان رسید.
کد خبر : 933593

به گزارش خبرگزاری آنا، مسابقات انتخابی تیم ملی اسکواش جهت حضور در رقابتهای قهرمانی غرب آسیا در عراق از تاریخ ۱ الی ۵ مهرماه به میزبانی مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد و در پایان نفرات برتر مشخص شدند. 

در پایان این مسابقات که با حضور ۴ نفر برتر رنکینگ رده سنی کمتر از ۱۹ سال برگزار شد، ۴ اسکواش باز برتر به شرح زیر به تیم ملی راه یافتند.
۱-سپهر اعتمادپور، ۲-پویا شفیعی، ۳-سمیع الله قاصدآبادی، ۴-محمد چنگانیان

نکته جالب توجه در رقابتهای انتخابی موفقیت چنگانیان بازیکن نوظهور و جویای نام اسکواش ایران بود که با ۱۷ سال سن و موفقیت در مسابقات به عضویت تیم ملی درآمد تا وعده جوانگرایی در تیم ملی اجرایی شود. 

این نفرات در قالب تیم ملی اسکواش در رقابتهای اسکواش قهرمانی غرب آسیا در عراق حضور خواهند یافت.

همچنین مسابقات اسکواش سه هزار دلاری بین المللی PSA در ژوهانسبورگ با درخشش فرشته اقتداری ستاره اسکواش ایران همراه شد. 

اقتداری که در این مسابقات با پیروزی مقابل سید یک مسابقات به جمع ۴ نفر برتر راه یافته بود، در مسابقه نیمه نهایی های لی وارد ستاره شماره یک میزبان در رنکینگ جهانی و دارای رنکینگ ۱۰۴ PSA را در یک دیدار نزدیک و نفسگیر با نتجیه 3 بر 2 شکست داد و به فینال راه یافت تا مدال خود را در این مسابقات قطعی کرده باشد.

این دومین مدال تاریخ اسکواش زنان ایران است که باز هم توسط اقتداری کسب می شود. اقتداری پیش از این در مسابقات اسکواش بین‌المللی رنکینگ جهانی سازمان حرفه‌ای اسکواش‌بازان زن جهان در شهر کلکته هند نخستین مدال تاریخ اسکواش زنان ایران را کسب کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب