دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرماندار ایرانشهر:

برنامه‌های فرهنگی و تقریبی دانشگاه آزاد الگوی مراکز آموزش عالی قرار گیرد

برنامه‌های فرهنگی و تقریبی دانشگاه آزاد الگوی مراکز آموزش عالی قرار گیرد
فرماندار شهرستان ایرانشهر تأکید کرد که برنامه‌های فرهنگی و تقریبی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان ایرانشهر مانند دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.
کد خبر : 933586

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی جهاندیده فرماندار ایرانشهر در همایش شهدای وحدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد تا در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان ایرانشهر نیز مانند دانشگاه آزاد اسلامی چنین برنامه‌های فرهنگی و تقریبی برگزار شود.

وی اضافه کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، قدردانی از رشادت‌ها، شهامت‌ها و جانفشانی‌های بهترین انسان‌های روی زمین است و این یک وظیفه برای همه ما بوده و به یک شخص یا یک ارگان اختصاص داده نشده، چراکه همه ما مدیون شهداییم، این همایش هم به نام شهدای وحدت نامگذاری شده، وحدتی که امروز نیاز مبرم و عاجل جهان اسلام و امت اسلامی است، در سایه وحدت، امت اسلامی و جامعه اسلامی رو به تعالی حرکت می‌کند و نبود وحدت موجب انشقاق، جدایی و ضربه‌پذیری است.

فرماندار شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: امروز با کمال تأسف مشاهده می‌کنیم که رژیم سفاک و خون‌آشام صهیونیستی چه فجایعی را در غزه و برخی از کشور‌های اسلامی مانند لبنان، در کشتار کودکان، زنان و افراد سالخورده بی‌دفاع و بی‌پناه رقم می‌زند، بنابراین همانطور که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی اشاره فرمودند و تأکید داشتند امروز اتحاد اسلامی، برادری اسلامی و همبستگی اسلامی یکی از واجب‌ترین وظایف همه جوامع اسلامی است.

جهاندیده بیان کرد: وقتی که به اندیشه مقام عظمای ولایت نگاه می‌کنیم، یکی از مفاهیم مهم و راهبردی در اندیشه امام راحل ما که علاوه بر جنبه ملی، ابعاد بین‌المللی برای جهان اسلام دارد، وحدت در جهان اسلام است؛ به فرموده امام خمینی(ره) مسلمانان برای رشد و تعالی نیاز به وحدت همبستگی و انسجام دارند.

وی با بیان اینکه مبانی دینی ما تأکید فراوان بر وحدت امت اسلامی داشته و حفظ وحدت اسلامی را از اساسی‌ترین مسائل جامعه می‌داند، ادامه داد: مبانی دین مبین اسلام منادیان وحدت اسلامی را تشویق و افرادی که موجب افتراق و جدایی مردم و ملت‌ها می‌شوند را مورد نکوهش قرار می‌دهد.

فرماندار شهرستان ایرانشهر توضیح داد: دشمن برای دست نیافتن به وحدت امت اسلامی تلاش خودش را به کار بسته است، اما این ما مسلمانان و امت اسلامی هستیم که با دوراندیشی و بهره‌بندی از آثار مثبت وحدت، باید به سوی همبستگی، اتحاد و انسجام گام برداریم، چراکه وحدت نسخه شفابخش امت اسلامی است.

به گزارش آنا، همایش شهدای وحدت از سلسله برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی و با حضور داوری مشاور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، خانواده‌های شهدای معزز وحدت شهرستان ایرانشهر، مدیران و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

در حاشیه این همایش داوری مشاور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، کامبیز نرماشیری و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با خانواده شهید ناصر جهانگیری و شهید علیرضا نارویی دیدار و با حضور در مزار شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر با آرمان‌های مقدس شهدا تجدیدمیثاق کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب