دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1403 - 13:42
داوری:

انتظار از مراکز تحقیقاتی نظریه‌پردازی، ارائه راه‌کنش‌ها و راهکار‌های عملیاتی است

انتظار از مراکز تحقیقاتی نظریه‌پردازی، ارائه راه‌کنش‌ها و راهکار‌های عملیاتی است
دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد تأکید کرد: انتظار از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، نظریه‌پردازی، ارائه راه‌کنش‌ها و راهکار‌های عملیاتی است.
کد خبر : 933575

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسیب داوری مشاور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد در همایش شهدای وحدت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی را یک دانشگاه اجتماعی و تمدن‌ساز برشمرد.

وی با تبریک هفته وحدت و هفته دفاع مقدس و تشکر و قدردانی از برگزاری همایش شهدای وحدت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر، عنوان کرد: دانشگاه آزاد که بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است با داشتن بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی در اقصی نقاط کشور، در دوره مدیریتی جدید شرح وظایف، مسئولیت و ماموریت خویش را با رویکرد مسئولیت اجتماعی و حل مسئله تدوین کرده، به این معناست که به مسائل و نکات اجتماعی شهر و کشور توجه و نگاه علمی و مطالعاتی داشته باشد.

انتظار از مراکز تحقیقاتی نظریه‌پردازی، ارائه راه‌کنش‌ها و راهکار‌های عملیاتی است

مشاور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تمامی تحقیقات، پایان‌نامه‌ها، مطالعات و رساله‌های دانشگاه باید منجر به حل مسائل در جامعه شود؛ چه مسائل داخلی و چه مسائلی که دشمنان از بیرون برای کشور ایجاد می‌کنند، انتظاری که جهان از مجامع علمی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دارد نظریه‌پردازی، ارائه راه‌کنش‌ها، راهکار‌های اجرایی و عملیاتی است، در حقیقت دانشگاه باید در حوزه مسائل جامعه و جلوگیری از بحران‌ها به صورت عملی و اجرایی اقدام کند.

دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نظریه‌پردازی، ارائه راه‌کنش و راهکار‌های علمی و عملیاتی را به نیکی پیش پای خود قرار داده؛ به عنوان مثال باید به اقدام ارزشمند راه‌اندازی دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در استان‌هایی که دارای شرایط هستند، اشاره کرد.

داوری اضافه کرد: این اقدام از چهار سال قبل در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت و اعضای شورای راهبری آن از بزرگان، نخبگان و فرهیختگان کشور هستند و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بنیانگذار و پیگیر برنامه‌ها و فعالیت‌های این دفاتر است.

انتظار از مراکز تحقیقاتی نظریه‌پردازی، ارائه راه‌کنش‌ها و راهکار‌های عملیاتی است

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک دانشگاه اجتماعی، رنگین کمان مذاهب و اقوام در کشور را یک فرصت برای دستیابی به اهداف متعالی وحدت اسلامی دانسته و برای فعالیت دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در واحد‌های آموزشی دانشگاه برنامه‌هایی عملیاتی و مأموریت محور تدوین و ارائه کرده است.

مشاور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از مأموریت‌هایی که برای دانشگاه آزاد اسلامی و دفاتر تقریب مذاهب تعریف شده را توجه به شهدای والا مقام کشور به ویژه شهدای وحدت دانست و ادامه داد: شهدا دارای جایگاه والا، برجسته، ارزشمند و خاصی هستند و باید در ارج نهادن به این اسطوره‌های والامقام اهتمام فراوانی داشته باشیم، شهدای وحدت یک وجه تمایز ویژه نسبت به سایر شهدا دارند و این وجه تمایز در این است که شهدای وحدت ادامه‌دهنده راه پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم و قرآن به صورت خاص بوده و شهدای حفظ امت اسلامی هستند.

داوری متذکر شد: پیامبر بزرگ اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم برای یک منطقه خاص و یک محدوده جغرافیایی مشخص نبوده، بلکه پیامبری جهانی بود و مأموریتی جهانی داشت، مأموریت پیامبر اعظم جهانی‌سازی امت واحد است و شهدای وحدت نیز در همین عرصه به مقام والای شهادت دست یافتند.

وی یادآور شد: در این راستا وظیفه ما بازماندگان از شهادت، بزرگداشت نام و یاد شهدا و ترویج و تبیین ویژگی‌های بارز اخلاقی و رفتاری شهدای والا مقام ایران اسلامی است که این موضوع در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای متفاوت دیده شود و روش‌های ترویج و تبیین فرهنگ شهدا در دانشگاه با توجه به اینکه یک مجموعه علمی، آموزشی، تحقیقاتی و مطالعاتی است باید عملیاتی‌تر و موفق‌تر از سایر ارگان‌ها باشد.

انتظار از مراکز تحقیقاتی نظریه‌پردازی، ارائه راه‌کنش‌ها و راهکار‌های عملیاتی است

دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد گفت: در عصر پایان دنیا قرار گرفته‌ایم و در این عصر جنگ شناختی و معرفتی و ترکیبی در جریان است و دشمن با تمام وسایل و ابزار نرم، مانند تکنولوژی، شبکه‌های ارتباطی مجازی، پادکست‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و ... برای جنگ با اسلام و اسطوره‌های دینی و اسلامی و اسلام گریزی اقدام می‌کند و دانشگاه با داشتن ظرفیت‌های لازم در تمامی این عرصه‌ها باید هم برای پیشگیری و هم برای مقابله برنامه‌های مناسب داشته باشد.

به گزارش آنا، همایش شهدای وحدت از سلسله برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی و با حضور داوری مشاور قائم مقام ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، خانواده‌های شهدای معزز وحدت شهرستان ایرانشهر، مدیران و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

در حاشیه این همایش داوری مشاور قائم مقام ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر کامبیز نرماشیری و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با خانواده شهید ناصر جهانگیری و شهید علیرضا نارویی دیدار و با حضور در مزار شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر با آرمان‌های مقدس شهدا تجدیدمیثاق کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب