دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی کمیسیون ملی یونسکو در ایران اعلام شد

فراخوان اعطای جوایز بین‌المللی سوادآموزی در سال 2016

سازمان یونسکو از سال 1967 هر سال برنامه جوایز بین‌المللی سوادآموزی را برگزار کرده و هدف اصلی از اعطای این جوایز در جهان، تقدیر از فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ای است که در زمینه سوادآموزی توسط افراد و سازمان‌های دولتی و غیردولتی کشورهای عضو انجام می‌شود.
کد خبر : 93354

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، این جایزه‌ها که شامل جایزه سوادآموزی کینگ‌ سجونگ و جایزه کنفوسیوس برای سوادآموزی هستند، هرسال به یک موضوع اختصاص یافته‌اند و موضوع این جوایز برای سال 2016، «نوآوری در سوادآموزی» اعلام شده است.


محور اصلی فعالیت‌ها برای احراز این جوایز شامل جایزه کینگ سجونگ برای سوادآموزی در محیط‌های چندزبانه، جایزه کنفسیوس برای بزرگسالان مناطق روستایی و جوانان بازمانده از تحصیل، به ویژه زنان و دختران است.


طرح‌های واجد شرایط شرکت در این برنامه باید باعث ارتقای سوادآموزی شوند، حداقل به مدت 3سال کار نوآورانه‌ای در زمینه سوادآموزی انجام داده باشند و در مدت پنج سال گذشته در برنامه جوایز سوادآموزی برنده نشده باشند.


معیارهایی که برای سنجش توانمندی طرح‌ها در نظر گرفته می شود شامل ارتباط و انسجام موضوعی، کیفیت آموزش و یادگیری، اثربخشی، نوآور بودن و پایداری طرح است.


مدارک مورد نیاز برای شرکت در این برنامه شامل فرم تقاضای تکمیل شده، خلاصه‌ای از پیشینه و دستاوردهای طرح و توضیحی در خصوص میزان کمک طرح به اهداف جایزه است.


علاقه‌مندان و واجدان شرایط شرکت در این فراخوان، می توانند همراه با فرم معرفی تکمیل شده و سایر مدارک لازم حداکثر تا تاریخ 25 تیر 95 به کمیسیون ملی یونسکو در ایران مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته