دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شمار زیادی از خانواده‌های انگلیسی به کمپین «کودکی بدون تلفن هوشمند» پیوستند

شمار زیادی از خانواده‌های انگلیسی به کمپین «کودکی بدون تلفن هوشمند» پیوستند
والدین بریتانیایی به یک کارزار که هدف آن جلوگیری از در دسترس قرار دادن تلفن‌های هوشمند به کودکان زیر ۱۴ سال است، پیوستند.
کد خبر : 933525

به گزارش خبرگزاری آنا، کارزار آنلاین «کودکی بدون تلفن هوشمند» توسط حداقل یک والد در ۶،۵۳۷ مدرسه امضا شده است.طبق گزارشات، این کارزار آنلاین توسط والدین ۲۰ درصد از مدارس در سراسر بریتانیا امضا شده است.

این کارزار، در ۶،۵۳۷ مدرسه امضا شده است و امضاکنندگان این پیمان تقریبا نماینده ۳۵ هزار کودک هستند. در بریتانیا ۳۲ هزار مدرسه وجود دارد که شامل مهدکودک‌ها و مراکز ارجاع دانش‌آموز نیز می‌شود.

این پیمان بیان می‌کند که با در نظر گرفتن منافع کودک و جامعه‌مان، تا پایان سال نهم منتظر می‌مانیم و سپس برای آنها تلفن هوشمند تهیه میکنیم.

«دیزی گرینول»، یکی از بنیان‌گذاران این گروه، گفت که هدف این پیمان کاهش فشار کودکان برای درخواست تلفن هوشمند از والدین و همچنین افزایش میانگین سنی است که کودکان تلفن هوشمند دریافت می‌کنند.

گرینول گفت که اگر کودکان بدانند همسالانشان نیز از داشتن تلفن هوشمند منع شده‌اند، داشتن تلفن ساده (تلفنی که تنها امکان پیامک و تماس دارد) برای کودکان قابل‌قبول‌تر خواهد شد.

طبق تحقیقات نهاد تنظیم رسانه‌ای Ofcom، ۸۹ درصد از ۱۲ ساله‌ها دارای تلفن هوشمند هستند.

گرینول گفت: هدف نهایی این است که فرهنگ زمانی که باید به کودکان خود تلفن هوشمند دهیم را به‌طور دائمی تغییر دهیم. کمپین «کودکی بدون تلفن هوشمند» گفت که شرکت در این پیمان به‌صورت ناشناس است، اما داده‌های مربوط به ثبت‌نام‌ها را به تفکیک مناطق و مدارس منتشر کرده و نتایج آن را روز پنجشنبه در وب‌سایت خود قرار داده است.

بیشترین تعداد امضا‌ها در هرتفوردشایر است، جایی که ۲،۴۲۹ والد این پیمان را امضا کرده‌اند. این استان یکی از مراکز اصلی جنبش بدون تلفن هوشمند است و شهر سنت آلبانز تلاش می‌کند به اولین شهر بریتانیا تبدیل شود که همه کودکان زیر ۱۴ سال در آن بدون تلفن هوشمند باشند.

مناطق بزرگ بعدی جنوب غربی لندن با بیش از ۱،۷۰۰ امضا و همپشایر با بیش از ۱،۵۰۰ امضا هستند. گرینول افزود که وب‌سایت این گروه سپس والدینی که این پیمان را امضا کرده‌اند به جوامع منطقه‌ای و گروه‌های مدارس مرتبط در پلتفرم پیام‌رسانی واتساپ هدایت می‌کند.

«جاناتان هیت»، استاد دانشگاه آمریکایی که کتاب او با عنوان «نسل نگران» تأثیر مهمی بر جنبش کودکی بدون تلفن هوشمند داشته است، امسال به روزنامه گاردین گفت که والدین باید یک هنجار جدید ایجاد کنند و تا حدود سن ۱۶ سالگی از دادن تلفن هوشمند به کودکان خود خودداری کنند. بیشتر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی حداقل سن ثبت‌نام را ۱۳ سال تعیین کرده‌اند، اما تحقیقات Ofcom نشان می‌دهد که نیمی از کودکان زیر ۱۳ سال در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب