دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جاذبه‌های فرهنگی ایران در قزاقستان به نمایش درآمد

جاذبه‌های فرهنگی ایران در قزاقستان به نمایش درآمد
به مناسبت روز جهانی گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورها، آثار، کتب و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در کتابخانه آکادمی ملی شهر آستانه پایتخت قزاقستان به نمایش گذاشته شد.
کد خبر : 933513

به گزارش خبرگزاری آنا، به مناسبت روز جهانی گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورها، نمایشگاهی از آثار، کتب و صنایع دستی با شرکت کشورهایی، چون ایران، ترکمنستان، هند، بلاروس، ازبکستان، صربستان، قرقیزستان و پرتغال در محل کتابخانه آکادمی ملی شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد. در این رویداد، هر یک از کشور‌های شرکت‌کننده غرفه‌ای از آثار و صنایع دستی کشور خود را به نمایش گذاشتند.

جمهوری اسلامی ایران نیز با برپایی غرفه‌ای از صنایع دستی و کتاب‌های معرفی و آشنایی با ایران و جاذبه‌های گردشگری آن در این رویداد شرکت کرد. در این برنامه، سفیران بعضی از کشور‌ها به طور مختصر به مساله گردشگری و روابط گردشگری میان کشور خود و قزاقستان اشاره کردند.

در همین رابطه؛ علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی کشورمان نیز ضمن مورد توجه قرار دادن اشتراکات دو کشور ایران و قزاقستان، بر لزوم پرداختن و اهتمام بیشتر به صنعت گردشگری میان دو کشور تأکید کرد.

جاذبه‌های فرهنگی ایران در قزاقستان به نمایش درآمد

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به این مطلب که هر دو کشور جاذبه‌های دیدنی فراوان دارند، اما علی‌رغم همه تلاش‌ها، مردم دو کشور آنگونه که شایسته است هنوز شناخت درست و کافی از یکدیگر و از جاذبه‌های دیدنی دو کشور ندارند، مسئله لغو روادید گردشگری میان دو کشور را بار دیگر متذکر شد و آن را فرصت مناسبی برای شهروندان هر دو کشور دانست تا برای مقاصد آینده گردشگری خود از قزاقستان به ایران و بالعکس برنامه‌ریزی کنند.

وی همچنین، یکی از موارد رشد صنعت توریسم میان دو کشور را برگزاری تور‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: در سال گذشته اولین تور گردشگری از شهر آکتائو به ایران و بالعکس راه‌اندازی شد که به گفته نماینده شرکت هواپیمایی قشم ایر ایران و برگزارکننده این تور، موفقیت‌آمیز ارزیابی شده است و تعداد گردشگران ایرانی به این شهر قابل‌توجه بوده است. رایزن فرهنگی کشورمان لزوم تداوم همکاری‌ها میان وزارت گردشگری و ورزش قزاقستان با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران را مورد تأکید قرار داد.

طالبی‌متین در پایان سخنان خود، با مورد توجه قرار دادن جاذبه‌های گردشگری و تنوع بزرگ آن در ایران اعم از مکان‌های تاریخی و آثار باستانی، صنایع هنری و دستی، موسیقی، انواع غذا‌های سنتی ایرانی، جاذبه‌های طبیعی و موارد بسیار دیگر که می‌تواند هر گردشگری را با هر ذایقه‌ای جذب کند، مردم قزاقستان و دیگر کشور‌های حاضر در رویداد را به سفر به ایران و بازدید از شهر‌های مختلف آن دعوت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب