دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدرس رسمی فوتسال فدراسیون در گفت و گو با آنا:

تزلزل خط دفاعی دلیل حذف تیم ملی فوتسال از جام جهانی بود/ فشار روانی روی تیم باعث ایجاد استرس شد

تزلزل خط دفاعی دلیل حذف تیم ملی فوتسال از جام جهانی بود  فشار روانی روی تیم باعث ایجاد استرس شد
مدرس رسمی فوتسال فدراسیون گفت: تزلزل خط دفاعی باعث حذف زود هنگام تیم ملی فوتسال ایران از جام جهانی ازبکستان شد.
کد خبر : 933459

ابراهیم فلاح در گفت‌گو با خبرگزاری آنا، در مورد وداع زودهنگام شاگردان وحید شمسایی از جام جهانی فوتسال اظهار کرد: تیم ‌ملی فوتسال ایران با سه پیروزی متوالی مقابل تیم‌های ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه توانست مقتدرانه به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند و در سوی دیگر، تیم ملی فوتسال مراکش با پیروزی در برابر تیم‌های ملی فوتسال پاناما و تاجیکستان به عنوان تیم دوم از گروه پنجم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد؛ آنها در بازی پایانی مرحله گروهی مقابل پرتغال شکست خوردند.

وی افزود: در بازی پایانی ایران و فرانسه در مرحله گروهی، شاگردان وحید شمسایی علاقه‌ای نداشتند که در گروه ششم صدرنشین شوند و از طرفی فرانسه نیز همین میل را داشت که موجب شد حرف‌وحدیث‌های متعددی درباره تقابل ایران و فرانسه به‌وجود بیاید و اکثر اهالی جامعه فوتسال به‌ویژه تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی، خواهان برخورد با دو تیم شدند، چرا که معتقدند آبروی فوتسال دنیا با نمایش عجیب ایران و فرانسه خدشه‌دار شده است.

مدرس رسمی فوتسال گفت: از طرفی باخت تیم ملی فوتسال ایران به مراکش می‌تواند به چندین عامل مرتبط باشد. وقتی تیمی به عنوان یکی از مدعیان مطرح می‌شود، فشار روانی ناشی از انتظارات هواداران و رسانه‌ها و بازی در سطح جهانی و در برابر حریفان قوی می‌تواند باعث ایجاد استرس و اضطراب در بازیکنان شود که ممکن است بر روی تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد آنها تأثیر منفی بگذارد.

وی با اشاره به بازی با مراکش افزود: در دیدار تیم ملی فوتسال ایران در برابر مراکش، تیم کشورمان بازی را مالکانه آغاز کرد و در دقایق ابتدایی برتر از مراکشی‌ها ظاهر شد و در دقایق ابتدایی هم موفق شد گل اول را به ثمر برساند. اما ضعف تیم ملی ایران در کارهای دفاعی موجب شد این گل دوام زیادی نداشته باشد و بازیکنان مراکش در دقایقی بعد با چند پاس کوتاه موفق شدند بازی را به تساوی بکشانند و در ادامه نیز با اشتباهات فردی و عدم تمرکز بازیکنان تیم ملی فوتسال کشورمان نیمه اول با برتری ۴ بر یک مراکش بود.

فلاح یادآور شد: از نظر فنی تیم ملی فوتسال ایران در تاکتیک‌های دفاعی و هجومی و اجرای استراتژی‌های خود و همچنین حملات سریع و منسجم مراکش به ویژه در نیمه اول دچار مشکل شده بود و اشتباهات فردی بازیکنان تیم ملی کشورمان هم تأثیر زیادی بر نتیجه بازی داشت. گل‌های آسان یا از دست دادن موقعیت‌های گلزنی می‌توانست نتیجه را تغییر دهد و دروازه‌بان تیم ملی هم در نیمه اول عملکرد خوب و روز پر فروغی نداشت.

وی ادامه داد: هرچند ملی‌پوشان ایران در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتند و به گل رسیدند اما هیجان و استرس بالای آنها موجب شد تا تعداد خطاهای ایران به پنجمین خطا برسد و در ادامه هم حملات تیم ملی فوتسال برای زدن گل مساوی روی دروازه مراکش بیشتر شد و با وجود موقعیت‌هایی خوبی که به دست آمد اما دفاع فشرده مراکشی‌ها مانع از گلزنی ملی‌پوشان شد. در آخرین ثانیه بازی ایران صاحب یک ضربه پنالتی از روی نقطه دوم شد اما توپ یوسف خواه به تیر دروازه برخورد کرد.

مدرس رسمی فدراسیون افزود: تیم ملی فوتسال ایران که به عنوان یکی از مدعیان رسیدن به فینال این دوره از رقابت‌ها شناخته می‌شد، با این شکست وداع زودهنگامی با جام جهانی داشت که عدم نظارت رئیس کمیته فوتسال بر مسائل تیم ملی و عدم مشورت کادر فنی تیم ملی از نظرات کارشناسان و متخصصان از عوامل حذف تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی بود. در پایان از زحمات کادر فنی و بازیکنان تشکر و قدردانی می کنیم و امید است با اعتماد به کادر فنی و جوانگرایی و برنامه‌ریزی بهتر، در مسابقات آتی موفق ظاهر شوند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب