دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

۲ کارکرد تالار هوش مصنوعی در نمایشگاه «رصتا»/ استقبال رئیس «ساترا» از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی

۲ کارکرد تالار هوش مصنوعی در نمایشگاه «رصتا»  استقبال رئیس «ساترا» از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) ضمن تشریح کارکردهای تالار هوش مصنوعی در سومین نمایشگاه «رصتا» از تقویت همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با این نهاد استقبال کرد.
کد خبر : 933436

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از بیست و ششم تا بیست و نهم شهریورماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این نمایشگاه، ۱۲۴ سکوی دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در کنار انجمن‌ها و اصناف و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی در قالب ۱۶۴ غرفه حضور داشتند.

همچنین در سومین نمایشگاه «رصتا»، بخش ویژه‌ای با عنوان تالار«هوش مصنوعی» نیز وجود داشت که دستاورد‌ها و محصولات مرتبط با این بخش را ارائه می‌داد. حضور ۱۲ شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی از بین ۴۰ شرکت مطرح در کشور که در سه بخش کارافزار‌ها و نرم‌افزار‌های رسانه‌ای، عمومی و سیاست‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند از جمله بخش‌هایی بود که در این نمایشگاه ارائه شد.

۲ کارکرد تالار هوش مصنوعی در نمایشگاه «رصتا»/ استقبال رئیس «ساترا» از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی

در همین ارتباط، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در گفتگو با خبرنگار آنا عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه و در قالب تالار هوش مصنوعی، شرکت‌های ایرانی فعال و نخبه در زمینه هوش مصنوعی حضور فعالانه‌ای داشتند. این مراکز دو کارکرد مهم داشتند؛ اولین فعالیت آنها دادن مشاوره‌های کاربردی به سکو‌های پخش و فعالان این صنعت بود. به این ترتیب این سکو‌های پخش محصولات خودشان را با بهره‌گیری از یافته‌های این شرکت‌ها به بازار عرضه کرده و این محصولات را متناسب با نیاز‌های بازار تغییر می‌دادند.

سعید مقیسه اظهارکرد: خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های خوبی هم بین این شرکت‌ها و سکو‌های پخش و تولیدکننده محتوا منعقد شد؛ حتی این همکاری و مشارکت بین بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما و تعدادی از این شرکت‌ها نیز رقم خورد. به این ترتیب، رسانه‌های صوت و تصویر به واسطه این شرکت‌ها می‌توانند از فناوری هوش مصنوعی در تولید، دسته بندی و پالایش محتوا‌ها استفاده کنند.

وی افزود: از سوی دیگر در تالار هوش مصنوعی کارگاه‌های آموزش و ترویج برای بازدیدکنندگان و تولید کنندگان محتوا نیز برگزار شد؛ از اساتید مجربی دعوت کردیم و فعالان این حوزه و حتی بازدیدکنندگان علاقه‌مند در این کارگاه‌های کوتاه‌مدت شرکت کردند تا آموزش‌های مقدماتی و مهارت‌های مربوط به استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا را کسب کنند. در نهایت نیز گواهینامه معتبری از مراکز علمی کاربردی افق به آنها اعطا شد.

۲ کارکرد تالار هوش مصنوعی در نمایشگاه «رصتا»/ استقبال رئیس «ساترا» از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس ساترا درباره ارتباط این نهاد با فضای دانشگاهی کشور نیز گفت: به هرحال مجموعه ساترا و رسانه‌های تحت پوشش آن ارتباط نزدیکی با دانش آموختگان و اساتید رسانه و رشته‌ها مختلف فنی و هنری دارند. ما نیز داشتن این ارتباط قوی را یک وظیفه و یک امتیاز برای ساترا می‌دانیم تا بتوانیم از پیشرفت‌ها و یافته‌های جدید دانشگاه‌های کشور در تنظیم‌گری صنعت صوت و تصویر فراگیر بهره ببریم. در این راستا، در خدمت مراکز علمی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی نیز هستیم و از ایجاد این ارتباط استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب