دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در تالار وحدت؛

جشنواره موسیقی جوان به ایستگاه پایانی رسید +فهرست کامل برگزیدگان

جشنواره موسیقی جوان به ایستگاه پایانی رسید +فهرست کامل برگزیدگان
هفدهمین جشنواره موسیقی جوان با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.
کد خبر : 933383

به گزارش خبرنگار آنا، آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره موسیقی جوان با حضور محمدعلی مراتی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، حمیدرضا اردلان دبیر جشنواره، رضا نوربخش، رئیس خانه موسیقی، رضا مهدوی دبیر چهلمین جشنواره موسیقی فجر، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ، محمد الهیاری، مدیرعامل بنیاد رودکی و جمعی از هنرمندان و شرکت‌کنندگان جشنواره دقایقی پیش پنجم مهرماه در تالار وحدت آغاز شد.

در ابتدای مراسم اردلان در صحبت‌هایی گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان در واقع یک آزمون است و در این دوره ۲۱۱۷ نفر از ۳۱ استان از سه جنس موسیقی نواحی، ردیف دستگاهی و موسیقی کلاسیک در ۸۵ شاخه ساز شرکت کردند و این آزمون را ۹۰ داور برجسته داوری کردند. حدود ۲۵ درصد داوران از میان استادان جوان انتخاب شدند.

وی در ادامه افزود: در شاخه‌های مختلف داورانی قضاوت را عهده‌دار بودند که همگی از بزرگان این عرصه بودند. همه برآوردها نشانگر این است که همه استانداردهای یک جشنواره ملی را دارا هستیم.

جشنواره موسیقی جوان برگزیدگان خود را شناخت/ رویدادی برای وحدت آفرینی در عرصه ملی

وی با اشاره به خواسته‌ها و انتظارات خانواده هنرمندان که به شکل نظرسنجی بیان شده است، تأکید کرد: برگزیدگان جشنواره در هنرستان‌ها برای شرکت در کنکور از امتیازی برخوردار باشند.

وی همچنین به تسهیلات مالی اشاره کرد و‌ گفت: متأسفانه از ارائه آمار فعلاً به دلیل عدم تخصیص بودجه لازم صرفه نظر شده است.

در نهایت این را بگویم که زمان بسیار محدود است معرفت شنیداری در کشور ما گاهی به دلیل اصوات مصرفی بما گوشزد می‌کند که یک تحول بنیادین برای نجات گوش هویتی ایرانیان لازم است و معرفت‌های شرقی اغلب از راه گوش منتقل می‌شود، این یک ضایعه در کل جهان است. این جشنواره یک اتفاق برای وحدت ملی کشور می‌تواند باشد.

در ادامه، حمیدرضا نوربخش حکم محمودسالاری معاون هنری برای دبیر هجدهمین جشنواره موسیقی جوان را قرائت کرد و حمیدرضا اردلان مجدد برای دوره بعد انتخاب شد و حکم توسط سالاری به او اعطا شد. 

اردلان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: حکمم را قبول می‌کنم اما واقعا کار دشواری است.

 فهرست کامل برگزیدگان هفدهمین دوره جشنواره موسیقی جوان ازایـنـجا قابل دریافت است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب