دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1403 - 16:12

جوانان از قدرت علم غافل نشوند

جوانان از قدرت علم غافل نشوند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: جوانان از قدرت علم غافل نشوند، کسی که این قدرت را به دست آورد می‌تواند بر همه مشکلات غلبه کند.
کد خبر : 933368

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسین کلانتری خلیل‌آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در مراسم جشن دانش‌آموختگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اظهار کرد: امروز شما را بدرقه می‌کنیم با چشمی خندان از موفقیت و کامیابی در عرصه تحصیل و چشمی گریان به دلیل فراق و هجران؛ اما چه می‌توان کرد که سنت الهی و مشی طبیعی جهان هستی بر دل بستن و دل گسستن بنیان نهاده شده است. سعدی ما را این‌گونه دلداری می‌دهد: به هیچ یار مده خاطر و به هیچ دیار   که بر و بحر وسیع است و آدمی بسیار.

وی افزود: امیدوارم هر یک از شما که امروز ما را در این منزلگاه وا می‌نهید و می‌گذرید در هر کجا و در هر سنگری که به انجام رسالت اسلامی و انسانی خود می‌پردازید، شادکام و کامیاب باشید. بارزترین ویژگی شما«جوانی» بوده؛ جوانی، جوانه هستی است. هیچ پیشوای دینی، مصلح اجتماعی یا شاعر و ادیب فرهیخته‌ای سراغ نداریم که راه«جوانی» را نرفته و«جوانی» را نستوده باشد. هر فهیم فکور و هر فرزانه فرهیخته هر چه هم که از مکتب جوانی درس آموخته و تجربه اندوخته در سنین پیری از هدر رفتن ایام جوانی حسرت می‌خورد و اشک ندامت می‌بارد این موضوع در اشعار بسیاری از شعرای معاصر ایران آمده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به جملات رهبری معظم انقلاب درباره جوان گفت: جوان در هر برهه‌ای از تاریخ کشور‌ها و ملت‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز سعادت ملت می‌تواند باشد و طبیعت جوان، میل به معنویت و صفاست؛ هر جوانی به کمک فکری پدر و مادر خود احتیاج دارد.

کلانتری بیان کرد: امروزه در مقام سخن، افراد زیادی از جوانان و نیاز‌ آنان و برطرف کردن این نیاز‌ها می‌گویند. عده‌ای بیکاری و ضرورت اشتغال را عده‌ای نیاز‌های جنسی و ضرورت ازدواج را و عده‌ای نیاز به آزادی و ضرورت آن را مطرح می‌کنند. امروز می‌خواهم از نگاه صاحب‌نظران و اندیشمندان به بررسی چند نیاز جوانان بپردازم. نیاز به پیشرفت، پایگاه اجتماعی، عزت‌نفس، حیثیت و اعتماد، امنیت به‌ویژه امنیت عاطفی، نیاز‌های زیستی، روانی، اقتصادی، فرهنگی و عقیدتی ازجمله نیاز‌های جوانان است.

وی با اشاره به ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به A+ مطرح کرد: العلم السطان، علم عزت، اقتدار و قدرت است؛ کسی که این قدرت را به دست آورد می‌تواند بر همه مشکلات غلبه کند، پس سعی کنید به علم‌آموزی خود ادامه دهید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تبیین کرد: سخنم را با نیایشی از دعای هشتم صحیفه سجادیه حسن ختام می‌بخشم: «خدایا؟! روا مدار که پنهان ما از پیدای ما ناستوده‌تر باشد و در ورای صورت آراسته ما، سیرتی زشت و ناهموار نهفته باشد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب