دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 13:38
روزنامه رای‌الیوم تحلیل کرد؛

حمله متین به «کلوب همجنس‌گرایان» چگونه برای ترامپ معجزه می‌کند؟

روزنامه رای‌الیوم در گزارشی به قلم عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته عرب به بررسی حادثه تیراندازی در باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا پرداخت.
کد خبر : 93336

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم آمده است: «عمر صدیق متین جوانی است که پیش از گرد و خاک به پا‌کردن و اقدام تروریستی در باشگاه شبانه شهر اورلاندو ایالت فلوریدا با گروه داعش بیعت کرد و این بدان معنی است که این جوان آمریکایی افغانی‌الاصل به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم به ندای ابو محمد عدنانی، سخنگوی گروه داعش پاسخ داد. عدنانی از جوانان مسلمان خواسته بود تا در واکنش به دخالت نظامی غرب و جنگ آن‌ها علیه گروه داعش در عراق و سوریه، حملاتی در غرب ترتیب دهند.»


عطوان می‌افزاید: «انتخاب باشگاه شبانه همجنس‌گرایان از سوی این جوان و خرید اسلحه چند روز پیش از حمله نشان می‌دهد که این هدف، از پیش تعیین شده است و بیشتر بررسی‌های لازم به عمل آمده بود تا بتواند قربانیان بیشتری بگیرد.»


نفرت آمریکایی‌ها از اعراب و مسلمانان در جنگ عراق و اشغال آن به رهبری ترامپ دیگری که جرج بوش پسر خوانده می‌شود، تجلی یافت. او بذر تروریسم را در عراق کاشت و رشد داد تا این موضوع به پیدایش این تشکیلات اسلام‌گرای افراطی و در راس آن داعش منجر شد.

رای‌الیوم می‌نویسد: «باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا این حمله را اقدامی تروریستی و نفرت‌انگیز و بدترین حادثه تیراندازی در تاریخ ایالات متحده آمریکا خواند، ولی او درباره اینکه نسبت به این جنایت چه واکنشی نشان می‌دهد چیزی نگفت، و شاید نیاز نباشد الان چیزی بگوید چرا که نیروهای ویژه امریکا در جنگ خونین با گروه داعش هستند و در عملیات علیه مواضع این گروه در رقه، فلوجه و منبج مشارکت دارند و به این حملات پوشش هوایی لازم را می‌دهند.»


به نوشته این روزنامه فرامنطقه‌ای، اگر این جوان به ندای کمک‌خواهی عدنانی که در فایل‌های ویدئویی منتشر شده در پایگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی وابسته به گروه داعش آمده است، پاسخ داده باشد، موضوع بسیار مهم و خطرناکی رخ داده که نظریه وجود «کانون‌های خفته» و یا وجود گرگ‌های حاضر و آماده فعالیت در کشورهای غربی به محض صدور فرمان حمله را تایید می‌کند. موضوعی که از هم‌اکنون قلب‌های ما را برای رخ دادن حوادثی مشابه به تپش می‌اندازد.»


رای‌الیوم نوشت: «گروه داعش به سرعت مسئولیت حمله را پذیرفت و طبق اعلام پایگاه خبری اعماق (وابسته به داعش)، عامل اجرایی را از عوامل خود خواند. داعش اعلام کرد که (نیروهای) ما را در عراق و سوریه کشتید و اجساد ما را می‌خواهید، ما آماده‌ایم شما را مجازات کنیم، به‌زودی منتظر آن باشید.»


این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: «شکست نظامی گروه داعش منجر به از دست دادن بخش گسترده‌ای از خدمات مهم اجتماعی و اداری و نیازهای معیشتی لازم برای حدود نه میلیون فردی شده است که این گروه آن‌ها را در داخل مرزهای خود گنجانده است و بر آن‌ها حکمرانی می‌کند. در این اوضاع، منابع مالی و درآمدهای نفتی داعش کاهش یافته و نیروهای این گروه از روی زمین خود را به زیر زمین رسانده‌اند تا مخفی شوند و خطر را در بیخ گوش خود احساس کرده اند.»


اگر حمله به باشگاه شبانه اورلاندو تروریستی باشد، این موضوع دونالد ترامپ را راهی کاخ سفید می‌کند و اسلام‌هراسی افزایش می‌یابد.

رای‌الیوم می‌نویسد: «هیچ تردیدی وجود ندارد که کشتار اورلاندو، به سود افراط‌گرایان آمریکایی و نژادپرستان راست‌گرا است، فارغ از اینکه در آمریکای شمالی باشند یا در اروپا. به همین دلیل است که سیل تبریک‌ها به سوی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روان است و او آشکار (به دلیل این موضوع) جشن گرفته است، تا جایی که در کاربری توییتر خود نوشت که حق داشته است بر لزوم مقابله با تروریسم اسلامی تمرکز کند.»


این روزنامه می‌افزاید: «نفرت آمریکایی‌ها از اعراب و مسلمانان در جنگ عراق و اشغال آن، به رهبری ترامپ دیگری که جرج بوش پسر خوانده می‌شود، تجلی یافت. او بذر تروریسم را در عراق کاشت و رشد داد تا این موضوع به پیدایش این تشکیلات اسلام‌گرای افراطی و در راس آن داعش منجر شد.»


رای‌الیوم نوشت: «اگر حمله به باشگاه شبانه اورلاندو تروریستی باشد، این موضوع دونالد ترامپ را راهی کاخ سفید می‌کند و اسلام‌هراسی افزایش می‌یابد. ضرر این موضوع نه تنها به مسلمانان بلکه به سراسر جهان خواهد رسید و جهانیان ناچارند در مواجهه با این پدیده با حکمت و درایت برخورد کنند و با این اقدام، راه را بر افرادی که خواهان پیش بردن مقاصد خود با نژادپرستی هستند، ببندند.»


رای‌الیوم با بیان اینکه ترامپ از حادثه کشتار در اورلاندو به سود منافع خود استفاده خواهد کرد، می‌نویسد: «ترامپ نژادپرست و کینه‌جو نسبت به مسلمانان، پیش از عملیات حمله به باشگاه شبانه در اورلاندو به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شد. گزافه نیست اگر بگوییم این سخنان یکی از انگیزه‌های اصلی عمر صدیق متین برای بیعت با داعش و ارتکاب جنایت در باشگاه شبانه همجنس‌گرایان بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته