دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1403 - 08:30
رئیس هیئت ورزش روستایی-عشایری استان کرمان در گفت وگو با آنا:

کمبودهای زیادی در توسعه ورزش همگانی و روستایی داریم/ روی استعدادیابی و نخبه پروری تمرکز کردیم

کمبودهای زیادی در توسعه ورزش همگانی و روستایی داریم  روی استعدادیابی و نخبه پروری تمرکز کردیم
رئیس هیئت ورزش روستایی_عشایری گفت: تمرکز طرح های ما بیشتر بر روی استعداد یابی و نخبه پروری است که برای سنین 13 تا 18 سال اجرا می کنیم.
کد خبر : 933337

وحید محمدی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره امکانات استان کرمان برای ورزش های بومی و روستایی گفت: باتوجه به وسعت زیاد استان کرمان، دچار کمبود های زیادی در توسعه ورزش همگانی و روستایی هستیم. کمبود منابع کارمان را سخت کرده و خیلی اوقات مختل می کند. ما با همین منابع محدود خیلی از طرح ها را اجرا کردیم. بیشتر مردم محور پیش می رویم تا پرچم کرمان بین استان های کشور پایین نیاید.

وی درباره رده سنی طرح های ورزشی این استان افزود: تمرکز طرح های ما بیشتر بر روی استعداد یابی و نخبه پروری است که برای سنین 13 تا 18 سال اجرا می کنیم. تلاشمان این است که پایه های ورزش های قهرمانی و تیم های ملی مان را قوی کنیم و در شهرستان های خود افرادی را کشف کنیم که بتوانند افتخارات بزرگی را به دست بیاورند. در رده سنی نوجوانان و جوانان طرح های بسیار خوبی اجرا کرده ایم. یکسری از طرح ها بر عهده وزارت بود و اتفاقات خوبی صورت گرفت. سه مسابقه مینی فوتبال، دوومیدانی و کاراته که برگزار شد، نفرات برتر توانستند مجوز حضور مستقیم در اردوهای تیم ملی را بدست بیاورند.

رئیس هیئت ورزش روستایی_عشایری در پاسخ به این سوال که طرح آمایش سرزمین در این استان اجرا می شود یا خیر گفت: طرح آمایش سرزمین ایراداتی دارد. استان کرمان کمتر درگیر این طرح است و کم و بیش اجرا می شود. این طرح خیلی جامع است و باید خرد و جزئی شود. آمایش سرزمین را باید به صورت خودکار از یک استان شروع کنند. باید پله پله به رشد و تکامل زیرساخت و اجرا شدن آن فکر کنیم.

محمدی درباره همکاری هیئت ورزش روستایی_عشایری با هیئت پزشکی_وزشی تصریح کرد: تعامل ما با فدراسیون پزشکی_ورزشی بسیار خوب است و بیشتر از حد توان خود به ما قول دادند به آن قول ها عمل کردند. افراد این فدراسیون در استان کرمان بسیار پای کار هستند و هیئت این فدراسیون در استان کرمان بسیار عملکرد خوبی دارد و تفاهم نامه های کاربردی بین ما امضا شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب