دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1403 - 12:05

ظریف: اسرائیل تصور می‌کرد می‌تواند پای آمریکا را هم به جنگ بکشاند

ظریف: اسرائیل تصور می‌کرد می‌تواند پای آمریکا را هم به جنگ بکشاند
معاون راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه آنها تصور می‌کردند که با افزایش خشونت و وحشی‌گری می‌توانند جنگ را گسترش دهند و پای آمریکا را هم به جنگ بکشانند، افزود: خط قرمزی در این جنگ وجود دارد که پای ایران را به درگیری بکشاند؟  
کد خبر : 933334

به گزارش خبرگزاری آنا، محمد جواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان اظهارکرد: آنچه در ۱۱ ماه گذشته شاهد بودیم، این است که رژیم اسرائیل به شدت تلاش کرد تا پای دیگران را به جنگ بکشاند، زیرا چیزی که اتفاق افتاد، یک پایان برای ادعا و توهم شکست‌ناپذیری آنها بوده است.

وی با بیان اینکه آنها تصور می‌کردند که با افزایش خشونت و وحشی‌گری می‌توانند جنگ را گسترش دهند و پای آمریکا را هم به جنگ بکشانند، افزود: خط قرمزی در این جنگ وجود دارد که پای ایران را به درگیری بکشاند؟  

معاون راهبردی رئیس جمهور همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های گذشته، هر زمان که رژیم اسرائیل دست به اقدام نظامی و تروریستی علیه ایران از طریق ترور رهبر سیاسی حماس در تهران زده، به شدت از خود خویشتنداری نشان داده است.

ظریف تأکید کرد: ما بر این باوریم که حزب الله توانایی دفاع از خود را دارد، اما تاکنون خویشتنداری کرده است. این، وظیفه جامعه بین‌الملل است که پیش از آنکه حزب‌الله مجبور به دفاع از خود شود، دخالت کند، زیرا ممکن است کنترل اوضاع از دست خارج شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب