دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 10:22
در گفت‌وگو با آنا؛

منصور برزگر: باوجود همه ناملایمتی‌ها باز هم کشتی افتخارآفرینی کرد/ شانس کسب یک یا دو مدال طلا را در المپیک داریم

عضو شورای فنی تیم کشتی آزاد گفت: قهرمانی در مسابقات جام جهانی نشان داد کشتی‌گیران ایران هنوز حرف برای گفتن دارند به شرطی که از آنها حمایت کنیم.
کد خبر : 93329

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در فینال جام جهانی مسابقات کشتی در لس آنجلس با شکست روسیه موفق شد هفتمین قهرمانی خود را جشن بگیرد.


منصور برزگر عضو شورای فنی کشتی آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا بعد از قهرمانی تیم ایران گفت: «مسابقات در سطح بسیار بالایی برگرار شد و تیم آمریکا با تمام توانش در این رقابت‌ها حاضر شده بود.»


وی افزود: «باتوجه به اینکه کشتی گیران تحت فشار تمرینات سخت المپیک بودند در ابتدا تصمیم گرفته بودیم که در این رقابت‌ها از نفرات دوم تیم ملی کشتی آزاد استفاده کنیم اما به دلیل حساس بودن این رقابت ها در خاک امریکا دوباره تصمیم گرفته شد که تیم با نفرات اصلی راهی آمریکا شود.»


عضو شورای فنی کشتی آزاد با بیان اینکه تیم کشتی با همه ناملایمتی‌ها باز هم افتخارآفرینی کرد، گفت: « متاسفانه کشتی با وجود اینکه ورزش اول کشور است و در تمامی این سال برای ایران افتخارآفرینی کرده‌ است اما در سال منتهی به المپیک به آن توجهی چندانی نشد به طوری که همه کشتی گیران با کمبود امکانات و اردو روبه‌رو بودند اما خوشبختانه کشتی‌گیران باغیرت توانستند باز هم قهرمان شوند و پرچم ایران را در لس آنجلس به اهتزاز در آوردند.»


وی همچنین به عملکرد کشتی گیران در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: «تیم ملی در اولین دیدار مقابل آذربایجان در چند وزن شکست خورد. البته طبیعی هم بود چرا که آذربایجان تیم بسیار قدرتمندی است و به طور حتم همه هدفش طلای المپیک است. از طرفی دیگر کشتی گیرانی که در تیم آذربایجان کشتی می گیرند از کشورهای دیگر هستند و این تیم از سایر کشتی گیران کشورهای مختلف تغذیه می کند بنابراین قوی‌تر از بقیه تیم‌‌ها است اما کشتی گیران ما رفته رفته به شرایط عادت کردند و از پس مسابقات به خوبی برآمدند.»


برزگر همچنین در پاسخ به اینکه تیم با همین ترکیب در المپیک ریو حضور پیدا خواهد کرد یا خیر، عنوان کرد: «تیم با همین نفرات عازم مسابقات المپیک خواهد شد البته رضا یزدانی هنوز وضعیتش مشخص نیست. متاسفانه این کشتی گیر در زمان بدی مصدوم شد و هنوز از ناحیه آشیل پا دچار مشکل است. البته یزدانی تمریناتش را شروع کرده است اما هنوز به شرایط ایده آل نرسیده است.»


عضو شورای فنی کشتی آزاد در مورد شانس مدال‌آوری تیم کشتی آزاد در المپیک ریو خاطرنشان کرد:«شرایط مسابقات المپیک با تمامی رقابت ها متفاوت است و نمی‌توانیم پیش بینی کنیم چرا که در المپیک مسابقات به صورت تیمی دیگر نیست و همه کشتی‌گیران انفرادی باید کشتی بگیرند. تیم ملی کشتی آزاد با تمان توانش در این مدت برای المپیک آماده شده است ولی نباید غافل شویم که کشورهای دیگر هم بسیار پیشرفت کرده‌اند. بنابراین اگر همه شرایط خوب پیش برود شانس یک یا دو مدال طلا را در المپیک خواهیم داشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته