دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر عامل راه آهن در پاسخ به آنا؛

نقش شرکت‌های دانش بنیان در هوشمندسازی و توسعه صنعت ریلی

نقش شرکت‌های دانش بنیان در هوشمندسازی و توسعه صنعت ریلی
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ناوگان و سیستم علائم می توانند نقش مهمی در هوشمندسازی و توسعه صنعت ریلی کشور ایفا کنند.
کد خبر : 933278

جبارعلی ذاکری در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا مبنی بر برنامه‌های حمایتی و سهم دانش بنیان‌ها در توسعه صنعت ریلی کشور، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ناوگان و سیستم علائم می توانند نقش مهمی در هوشمندسازی و توسعه صنعت ریلی کشورایفا کنند و در همین راستا با حضور معاونت‌های علمی در رابطه با حل چالش‌ و مشکلات راه آهن واستفاده و بهره وری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ریلی گفت وگویی خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نیاز کشور به استفاده از ظرفیت های دانش بنیان ها در تامین و توسعه صنعت ریلی، گفت: بهره‌وری ازامکانات و تجهیز شدن صنعت ریلی به فناوری روزیکی از برنامه های راه آهن برای تسریع در توسعه این صنعت است که قطعا شرکت های حمل و نقل ریلی می توانند در این خصوص همکاری مناسبی با شرکت های دانش بنیان داشته باشند.

بازگرداندن لکوموتیو غیر فعال به چرخه فعالیت

ذاکری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه ای برای افزایش تعداد ناوگان‌های حمل و نقل ریلی کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: تامین ناوگان برنامه‌ای بلند مدت است که در شرایط فعلی فقط می توانیم برنامه‌های کوتاه مدت را پیگیری و اجرایی شود، یکی از این برنامه ها کمک به شرکت‌های ساخت و تولید لکوموتیو و موضوع نگهداری و تعمیرات لکوموتیو(نت) است که بتوانند لکوموتیوهای که از رده فعالیت خارج شده را به چرخه باز گردانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۱۶ لکوموتیو در کشور موجود است که از این تعداد، ۵۲۵ عدد فعال و باقی لکوموتیودر برنامه بلند مدت به چرخه فعالیت باز خواهند گشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با توجه به تولید نشدن واگن باری در کشورگفت: علاوه بر اینکه دولت در مسیر کاهش تصدی گری در صنعت ریل حرکت می کند، در جهت ایجاد تسهیل در ارائه تسهیلات به شرکت‌های حمل ونقلی که بتوانند از داخل و خارج کشور واگن‌های تامین کند، برنامه های حمایتی دارد.

وی تصریح کرد: اولویت تهیه واگن قطعا از تولیدات داخل کشور است، اما اگر صنعت‌گران این بخش نتوانند ظرفیت مورد نیاز را تامین کنند مجبور به واردات واگن هستیم.


 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب