دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1403 - 14:54

نقش‌آفرینی مؤثر بانوان در خانواده کلید پیروزی در جنگ شناختی است

نقش‌آفرینی مؤثر بانوان در خانواده کلید پیروزی در جنگ شناختی است
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: میدانی که من و شما حضور داریم نه میدان جنگ فیزیکی، بلکه جنگ شناختی و همه‌جانبه بوده و نخستین شرط برای پیروزی در چنین جنگی شناخت موقعیت است.
کد خبر : 933227

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشست نقش‌آفرینی بانوان و سلامت خانواده که با حضور استادان و کارمندان خواهر این دانشگاه در سالن سردار سلیمانی برگزار شد، گفت: در حدیث شریف قدسى آمده است: «لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما»؛ اگر تو نبودى، جهان را نمى ‏آفریدم و اگر على نبود، تو را، و اگر فاطمه نبود، شما را پدید نمى‌‏آوردم.

وی اضافه کرد: از این حدیث قدسی روشن مى‏‌شود که چرا در روز رستاخیز به هنگام ورود حضرت فاطمه سلام‌الله علیها به بهشت پرطراوت و زیباى خدا، پیامبران از آدم گرفته تا دیگران به زیارت او مى ‏شتابند و حتى سالار پیامبران خدا حضرت محمّد صلى‌الله ‏علیه ‏و ‏آله و سلم به دیدار دخت فرزانه خویش مى‌‏رود و نیز روشن مى‏ شود که چرا پیامبر پس از برانگیخته شدن مردم و پایان حسابرسى از آنان، نخستین کسى است که به سوى بهشت خدا مى‌رود و تنها یک گروه از او پیشى مى‌‌گیرد که آن گروه ارجمند نیز گروه حضرت فاطمه سلام‌الله علیهاست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: این حدیث قدسی بیانگر ارزش و قداست زن مسلمان است، زنان باید به ارزش و منزلت خود پی ببرند و بدانند برای رشد و ترقی مسیری نامتنهی وجود داد.

زارع با اشاره به وظیفه کنونی استادان در گرامیداشت یاد شهدا و کسانی که هشت سال در دفاع مقدس حضور داشتند، ادامه داد: در حال حاضر میدانی که من و شما حضور داریم نه میدان جنگ فیزیکی، بلکه جنگ شناختی و همه‌جانبه بوده و نخستین شرط برای پیروزی در چنین جنگی شناخت موقعیت است.

وی، صف‌آرایی جبهه حق و باطل را محدود به زمان خاص ندانست و اظهار کرد: حضور و نقش‌آفرینی خواهران بزرگوار در دانشگاه یا در خانواده باید بسته به شرایط در جهاد علمی، فرهنگی و اقتصادی باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تبیین کرد: دشمن فهمیده در میدان فیزیکی امیدی به پیروزی ندارد؛ بنابراین جنگ را شروع نخواهد کرد.

زارع تشریح کرد: غرب تلاش دارد نقش زن به‌عنوان مادر در خانواده به ابتذال بکشاند و با کمترین هزینه بیشترین دستاورد را برای خود فراهم کند.

وی متذکر شد: در هشت سال دفاع مقدس ما فقط برای خاک نمی‌جنگیدیم، مقدس‌تر از آن ارزش‌ها، باورها، ایمان، حجاب، عفت و غیرت بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، کاهش جمعیت و ازدواج را از دیگر میدان‌های جنگ برشمرد و گفت: کشش بین مرد و زن در اصل مبارک است که باید با ازدواج این جاذبه را هدایت کرد.

زارع به نگاه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره اهمیت رسالت اجتماعی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دکتر طهرانچی معتقد است که دانشگاه‌ها باید نقش فعالی در حل مسائل اجتماعی و توسعه جامعه ایفا و دانشگاه‌ها به‌عنوان مراکز شناسایی و رفع مشکلات اجتماعی عمل کرده و با همکاری نهاد‌های دولتی و غیردولتی به ایجاد تغییرات مثبت در جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب