دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر کشاورزی در پاسخ به آنا:

از توانمندی مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها در تولید محصولات کشاورزی استقبال می‌کنیم

از توانمندی مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها در تولید محصولات کشاورزی استقبال می‌کنیم
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید از دانش لازم برای جلوگیری از افزایش چالش‌ در مسیر تولید محصولات کشاورزی بهره گرفت و با فراخوان ملی از ظرفیت و توانمندی معاونت‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی بخش خصوصی و دولتی استقبال می‌کنیم.
کد خبر : 933199

محمد مهدی برومند درباره وضعیت تولید و صادرات محصولات باغی، به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا گفت: امروزه با تغییر شرایط اقلیم آب و هوایی، برای فرآوری غذا با چالش زیادی برخورد کرده ایم، چرا که این شرایط بر افزایش دما، تبخیر بیشتر آب و تغییرکیفت آب‌های زیرزمینی تاثیر بسزایی گذاشته است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: امروز با افزایش تغییر اقلیم آب وهوایی، بیش از گذشته شاهد کمبود آب و بیماری‌ها و آفات نو ظهور در حوزه کشاورزی هستیم.

استفاده از دانش لازم برای جلوگیری از چالش‌های حوزه کشاورزی

وی گفت: در چنین شرایطی باید از دانش لازم برای جلوگیری از چالش‌های بیشتر حوزه کشاورزی برای تولید محصولات کشاورزی بهرمند شویم و با فراخوان ملی ازظرفیت و توانمندی معاونت تحقیقاتی دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی بخش خصوصی و دولتی در این مسیر استقبال می کنیم.

برومندی با اشاره به اینکه در کشور کشاورزان پیشرو در حوزه باغبانی و گلخانه‌ای داریم، گفت: کشاورزان پیشرو کشور تلاش می کنند که دانش لازم برای توسعه صنعت کشاورزی را در داخل و خارج از کشور فرا گیرند که از علم بدست آمده در کشاورزی استفاده بهینه کنند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر ۳ میلیون هکتار باغ، ۲۷ هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که ۲۶ میلیون تن انواع محصول باغبانی در این اراضی تولید می کنیم.

خودکفایی در تولید میوه

برومندی با بیان اینکه در زمینه تولید میوه بجز، ۴ نوع میوه گرمسیری، موز، آناناس، انبه، نارگیل کاملا خودکفا هستیم، گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد درآمد ارزی حوزه کشاورزی از صادرات محصولات باغبانی کشور است که سالانه حدود ۲ نیم میلیون تن انواع محصولات باغبانی صادر می شود؛ به طور مثال سال گذشته ۲۲۰ هزار تن محصول کیوی، ۸۰۰ هزار تن محصول سیب به کشور‌های دیگر صادرات شده است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ سه میلیون وچهارصد هزار تن محصول گلخانه‌ای تولید و برداشت شد که از این میزان بیش از ۷۵۰ هزار تن محصول به ۲۰۰ کشور جهان راهی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب