دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1403 - 10:54
با هشدار به اتحادیه اروپا؛

عراقچی: هرگز توانایی حزب‌الله را دست‌کم نگیرید

عراقچی: هرگز توانایی حزب‌الله را دست‌کم نگیرید
وزیر امور خارجه ایران در دو پیام توئیتری، با برجسته کردن توانایی حزب‌الله در دفاع از مردم لبنان، از اتحادیه اروپا خواست که با پرهیز از کمک به اسرائیل، موضعی واحد در قبال اقدامات تنش‌زای این رژیم اتخاذ کند.
کد خبر : 933174

به گزارش خبرگزاری آنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی که در شبکه «ایکس» منتشر کرد، نوشت: هرگز توانایی حزب‌الله به دفاع از لبنان در برابر هرگونه تهاجم را دست‌کم نگیرید.

وی در ادامه نوشت: قدرت واقعی حزب‌الله از توانمندی‌‎هایش و همچنین حمایت مردم ریشه می‌گیرد. حزب‌الله توانایی آن را دارد که پایگاه‌ها و نیرو‌های رژیم اسرائیل را با خاک یکسان کند؛ حال آنکه این واقعیت رافع مسئولیت کشور‌های عربی و اسلامی برای مقابله با اسرائیل نیست.

وزیر خارجه ایران، این پیام را بعد از دیداری که با «آنتو‌نیو تایانی» همتای ایتالیایی داشت، منتشر کرد.

وی در این دیدار هشدار داده بود که منطقه در آستانه یک جنگ گسترده است و چنانچه ایالات متحده و دیگر دوستان رژیم صهیونیستی حملات آن رژیم را متوقف نکنند، باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرند.

عراقچی در توئیت دیگری با اشاره به دیداری که در نیویورک با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشت، نوشت: دیداری مفید درباره مجموعه‌ای از موضوعات مورد علاقه یا دغدغه‌های مشترک داشتیم ازجمله گفتگو‌های هسته‌ای، وضعیت خطرناک خاورمیانه که ناشی از تهاجم اسرائیل علیه لبنان است، اوکراین و ضرورت پرهیز از استاندارد‌های دوگانه درباب حقوق بشر.

وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا را به بازداشتن برخی از اعضایش از حمایت رژیم اسرائیل و به جای آن، اتخاذ موضعی واحد برای توقف تنش‌آفرینی اسرائیل در منطقه فراخواندم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب