دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرمایه گذاری ۱۶۰ هزار میلیاردی ریالی خیران سلامت

سرمایه گذاری ۱۶۰ هزار میلیاردی ریالی خیران سلامت
رئیس مجمع خیرین سلامت از سرمایه‌‎گذاری یکصد و ۶۰ هزار میلیارد ریال در بخش سلامت کشور خبر داد.
کد خبر : 933152

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا،حسینعلی شهریاری در مراسم رونمایی از آمبولانس‌های جدید اورژانس بابل اظهار کرد: اگر بخواهیم کمک سمن‌هایی که در کشور فعال هستند و در حوزه بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری می‌کنند را حساب کنیم آمار ریالی کمک خیران به مراتب بیشتر از این آمار‌ها خواهد بود. وی با بیان این‌که شهرستان بابل در حوزه خیرین از جمله شهر‌های مهم و اثرگذار کشور است، افزود: بهره‌مندی از ظرفیت خیران برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان یک امر ضروری بود که انجام شد. در بسیاری از کشور‌ها دولت به تنهایی پاسخگوی نیاز‌های بهداشت و درمان نخواهد بود و نیکوکاران در این بخش ورود می‌کنند.

رئیس مجمع خیران سلامت کشور خاطرنشان کرد: این مجمع با توصیه رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸ شکل گرفت و با هماهنگی‌های انجام شده در همه ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور مجمع خیران سلامت راه‌اندازی شد و خیران فعالیت‌های ارزشمندی انجام دادند.

 شهریاری گفت: از جمله بخش‌هایی که ورود خیران برای توسعه زیرساخت آن ضروری بود بخش اورژانس کشور است که با کمبود‌هایی مواجه است. رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به هزینه بالای تعمیر و نگهداری آمبولانس‌ها گفت: برای تعمیر یک دستگاه آمبولانس پیشرفته ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب